Hrvatski jezik u medijima

Učenici sedmog razreda Osnovne škole Središće posljednjih mjeseci bavili su se proučavanjem tiskanog medija i/ili mrežnog portala i analizirali jezik kojim su pisani. Uočavali su jezične pogreške, te uz pomoć normativnih priručnika, tumačili pogreške i nudili svoje, jezično ispravne, prijedloge.

Svjesni da su oni ti koji oblikuju svoj jezik i odlučuju kako će se hrvatski jezik u budućnosti razvijati, osvijestili su svoj odnos prema jeziku i osjetili odgovornost koju imaju, koju svi mi imamo. U tjednu obilježavanja Dana hrvatskog jezika učenici su izlagali svoje rezultate i donosili zaključke o hrvatskom jeziku u medijima. Svrha projekta je osvijestiti učenika kao aktivnog stvaratelja hrvatskog jezika te njihovu ulogu u kreiranje hrvatskog jezika sutrašnjice (odgovornost prema budućim generacijama); potaknuti ih na kritičko čitanje sadržaja koji nisu nužno vezani uz njihovo školovanje (aktivna primjena pravopisnih i gramatičkih sadržaja kad čitaju, primjerice, sportske vijesti).

Učenici su uočili da tiskani mediji namijenjeni mlađoj populaciji sadrži više posuđenica i tuđica od medija namijenjenih odraslima. Na satu su osvijestili da su upravo oni ti koji oblikuju jezik; koji odlučuju što će jezikoslovci uvrstiti u rječnik hrvatskoga jezika (pr. lajkati). U nastavku se nalazi poveznica na kojoj se nalazi opis projekta i jezične analize učenika.