prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Igrifikacija, iskustveno, istraživačko i suradničko učenje

Učenici 1. razreda Osnovne škole Smokvica, Područna škola Čara na otoku Korčuli posjetili su Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo “Konopica” i učionicu zamijenili prirodom.

Sa srdačnim i susretljivim domaćinima i učiteljicom Marinom Šego, učenici su učili: u igri, suradnji, istraživanju, neposrednim promatranjem i iskustvom i tako upoznali način života na gospodarstvu. Proveli su nezaboravan dan. Učenici su imali priliku slušati o preradi grožđa i proizvodnji vina u prošlosti i vidjeti vrlo stare predmete za ručnu preradu grožđa i proizvodnju vina (prese) od kojih je jedna posebno vrijedna zbog starosti od dvjestotinjak godina, a i po zahtjevnoj ručnoj izradi golemih drvenih vijaka i matice. Mogli su pokušati svojom snagom pokrenuti kameni mlin za mljevenje pšenice, razgledati police s mnogobrojnim uporabnim predmetima: škrinjama, pisaćim strojem, kompasom, fenjerima, glačalima, igračkama, alatom, ribarskom opremom i sl. Pitanja su se nizala jedno za drugim, a isto tako i odgovori domaćina. Najveću pažnju učenicima su ipak privukle životinje: pas, mačke, kokoši, patke, jarac, koze, a posebice kozlići. U kokošinjcu su sakupljali kokošja i pačja jaja, hranili su koze i kozliće, navodili koje su koristi od tih životinja i koji su proizvodi od kozjega mlijeka, nalijevali im vodu u pojilo i osvijestili važnost vode kao osnovnog uvjeta za život živih bića.

učenici u izvanučioničkoj nastaviU pauzi su slušali priču “Tko je Videku napravio košuljicu” i iznosili razmišljanja i doživljaje nakon slušanja priče. U vrtu i okolišu su prepoznavali i imenovali voćke, povrće, ljekovito i ukrasno bilje po boji i mirisu te ih razvrstavali. Baka im je pokazala kako izraditi vjenčić od lavande i dala savjet za uporabu. Pitanje ” Kako imate struju?” nametnulo se spontano. Odgovor su brzo dobili. Naučili su što su obnovljivi izvori energije. Gledali su i slušali o solarnim panelima na terasi, sami izradili vjetrenjače koje su na dar poklonili domaćinima. Sva stečena znanja primijenili su u igrama: “Pletemo mrežu”, “Voćna salata” i “Sunce-vjetar-voda”, postavljanjem pitanja i davanjem odgovora, koje je osmislila i prilagodila učiteljica. U neposrednoj okolini su istraživali i odabrali predmet o kojemu su osmislili kratku priču “Priča pronađenog predmeta” i pripovijedali ju u prvom licu jednine: vrč, oslikani oblutak, kućica ježinca, školjka i kamen. Pri kraju uzbudljivog dana počastili su se svježom i hladnom lubenicom te razgovarali o zdravoj prehrani i zdravlju. Odgovornim ponašanjem, suradnjom i pridržavanjem dogovorenih uputa učenici su zaslužili sve pohvale i poziv domaćina za ponovni susret. Refleksija učenika: “Zar već moramo doma?”, ” Možemo li doći s roditeljima?” i ” Bilo nam je lijepo!”. Refleksija učiteljice: “Iako ovakav oblik nastave zahtjeva detaljnije i dugotrajnije planiranje i pripremanje, vrijedilo je… Sreća zbog nasmiješenih i zadovoljnih lica mojih učenika”. Više o primjeru pogledajte na sljedećoj poveznici.