prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Inkluzivna učionica kao model za održivu i digitalno potpomognutu nastavu

U vremenu kada obrazovanje prolazi kroz duboku digitalnu transformaciju, a inkluzivnost postaje važnija nego ikad, projekt EcoAkademija pokazuje kako se tehnologija, briga za okoliš i osobni pristup učenju mogu spojiti u snažnu cjelinu.

Kroz suradnju učitelja, učenika i digitalnih alata, stvara se učionica u kojoj svaki učenik ima priliku napredovati vlastitim tempom, ali i razvijati svijest o zajedničkoj odgovornosti prema društvu i prirodi. Projekt je predstavljen na ovogodišnjoj CUC konferenciji.

Digitalni alati kao podrška inkluzivnosti

U središtu pristupa EcoAkademije nalazi se upotreba digitalnih alata koji omogućuju personalizaciju sadržaja, vizualno i auditivno potpomognuto učenje te povećanu angažiranost učenika s specifičnim potrebama. Teachers Buddy je alat koji sam prilagođava planove lekcija znanju i potrebama svakog učenika – posebno pomaže onima s teškoćama poput poremećaja pažnje, autizma ili disleksije, kako bi svatko mogao učiti na način koji mu najviše odgovara.

Za prilagodbu nastavnih materijala korišten je alat Diffit, koji omogućuje izradu radnih listića i aktivnosti prilagođenih dobi, znanju i interesima učenika. To je posebno korisno u razredima s različitim razinama predznanja, jer omogućuje individualizaciju bez dodatnog opterećenja za nastavnike.

Canva i Magic Canva posebno dobro funkcioniraju za učenike koji najbolje uče uz vizualne sadržaje. Zbog jednostavnosti korištenja, učenici se lako uključuju u izradu materijala, što im jača motivaciju i osjećaj da sami upravljaju svojim učenjem. To se posebno pokazalo korisnim za učenike s ADHD-om – daje im sigurnost jer ne kreću od nule, a istovremeno imaju slobodu da budu kreativni.

Integracija glazbe i umjetne inteligencije u poučavanje ekoloških tema

Jedan od najzanimljivijih primjera učenja temeljenog na projektima u okviru EcoAkademije uključuje uporabu alata Suno AI za stvaranje edukativne glazbe. Učenici su, uz podršku nastavnika i ChatGPT-a, osmislili tekst pjesme na engleskom jeziku na temu “Zero Waste” koju su zatim glazbeno oblikovali korištenjem umjetne inteligencije. Ova višerazinska aktivnost istovremeno potiče usvajanje vokabulara, kreativno izražavanje i timski rad. Na taj način se istovremeno integriraju ciljevi građanskog i okolišnog odgoja. Kako ona zvuči, možete poslušati putem poveznice https://tinyurl.com/2yog2fkh

Korištenje videa za razvoj ekološke pismenosti

Alat Fliki, koji omogućuje jednostavnu izradu video sadržaja kombiniranjem teksta, animacije, slike i glasovne naracije, primijenjen je u izradi motivacijskog videa o smanjenju otpada. Uključivanjem učenika u sve faze produkcije – od idejnog koncepta do poruke i izvedbe – potiče se razvoj kritičkog mišljenja i medijske pismenosti, uz snažnu komponentu građanske angažiranosti.

EcoAkademija jasno pokazuje da primjena digitalnih alata nije sama sebi svrha, već sredstvo za postizanje inkluzivnijeg, smislenijeg i angažiranijeg obrazovanja. Ključne pedagoške vrijednosti poput suradnje, kreativnosti, odgovornosti i prilagodljivosti dobivaju još veći značaj kada se tehnologija pametno i smisleno uključi u nastavu.

Digitalni alati nam ne služe da „zamijene učitelja“, već da nas ojačaju u onome što radimo najbolje – da podržimo svakog učenika na njegov način.