prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Interaktivno izlaganje “Poštuj, stvaraj i poveži se!” na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike CUC 2020

Na konferencijskoj platformi Hopin od 4. do 6. studenog 2020. godine održava se 22. CARNET-ova konferencije za korisnike CUC 2020 pod nazivom “CUC 2020: Izazov prihvaćen!”. 

Konferencija ove godine donosi nekoliko zanimljivih pozvanih predavanja na temu umjetne inteligencije u obrazovanju, a bit će predstavljeno i više od 70 interaktivnih izlaganja, 36 radionica, dvije panel diskusije, nekoliko prezentacija istraživanja i jedan okrugli stol.

Programski odbor CUC-a 2020, nakon recenzije više od 220 prijedloga radova autora, donio je odluku o prihvaćanju interaktivnog izlaganja “Poštuj, stvaraj i poveži se!” autorica Sanje Pavlović Šijanović iz Gimnazije “Vukovar” i Kristinke Lemaić iz zagrebačke Industrijske strojarske škole. Autorice su u četvrtak, 5. studenog 2020. godine, uspješno održale interaktivno izlaganje koje možete pogledati ovdje.

U okviru CARNET-ovog projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” ostvarena je suradnja između Industrijske strojarske škole (ISŠ) iz Zagreba i Gimnazije “Vukovar “koja je rezultirala organizacijom i provođenjem interaktivnog webinara povodom Dana sigurnijeg interneta 2020. godine. Webinar je u virtualnu sobu okupio više od 350 škola i 1500 učenika diljem Republike Hrvatske. Moderne tehnologije postale su nezaobilaznim dijelom suvremenog života svih dobnih skupina i njihova uporaba uvelike olakšava komunikaciju i kolaboraciju, no one sve češće postaju i instrument iskorištavanja u negativne svrhe. Poučavanje djece osnovnim principima sigurnosti u online okruženju iznimno je važan korak kojim stvaramo pozitivna online iskustva djece i mladih. Činjenica da djeca i mladi korištenjem internet tehnologije pronalaze nove prostore za kreiranje životnog stila, pitanje njihove sigurnosti pri tome obvezuje nas na aktivnosti kojima ćemo učenike upoznavati s prednostima i nedostatcima interneta te im neprestano pružati sigurne mogućnosti za sretno djetinjstvo i uspješno snalaženje u svijetu tehnologija. Sigurni smo da smo ovim webinarom uspjeli ohrabriti i osnažiti učenike u razvoju kritičkog mišljenja o tome kako na pravilan i siguran način koristiti informacijsko-komunikacijske tehnologije u realnom i virtualnom okruženju.

Doprinos konferenciji:

Interaktivnim izlaganjem autorice su upoznale sudionike s načinom organizacije webinara i samim sadržajem provedenog webinara u kojem su u fokus stavljena brojna pitanja s kojima se učenici susreću svakodnevno, poput načina na koji mladi upravljaju svojim internetskim identitetom, načina na koji internet oblikuje stavove i promišljanja mladih o sebi i drugima kao i pitanje omogućuje li internet mladima eksperimentiranje i izražavanje ili se osjećaju ograničenima u tome tko mogu i žele biti online. Cilj webinara bio je, poučavanjem, razmjenom iskustava i primjerima dobre prakse, potaknuti i osnažiti učenike svih dobnih skupina u međusobnom podržavanju, prihvaćanju razlika i stvaranju istinski inkluzivnog interneta. Webinar je okupio više od 350 škola i 1500 učenika diljem Republike Hrvatske u zajedničkom virtualnom okruženju. Svi sudionici mogli su sudjelovati u nizu interaktivnih sadržaja (Mentimeter, Kahoot kviz) i pogledati pripremljene sadržaje i kratke videozapise koji prenose poruke o odgovornom i sigurnom korištenju interneta. Doprinos konferenciji ogleda se u nekoliko aspekata: ostvarenost suradnje dviju škola sudionica projekta e-Škole, učenici obje škole izrađivali su niz raznovrsnih popratnih digitalnih materijala poput brošura, plakata, videouradaka, mrežna stranica pri čemu je nastao niz uradaka edukativnog sadržaja o korištenju interneta na primjeren, odgovoran i siguran način a koji su predstavljeni tijekom provođenja webinara i za učenike svih razreda je pripremljen Loomen kolegij “Dan sigurnijeg interneta 2020.” s pitanjima vezanim za deset simulacija potencijalnih problemskih situacija s kojima je moguće susresti se u online okruženju, a koji je dostupan tijekom cijele godine.

Cilj upotrebe tehnologije koja se prezentira interaktivnim izlaganjem:

Baš kao i u realnom svijetu, odgovornost odraslih je utrti put i kontinuirano poučavati djecu i mlade o svemu što boravak u virtualnom svijetu nosi sa sobom i o svemu što je potrebno kako bi u tom svijetu bili sigurni. Stoga je upravo Dan sigurnijeg interneta prilika za intenzivno provođenje raznovrsnih aktivnosti o korištenju tehnologije odgovorno, s poštovanjem, kritički i kreativno. Prvi webinar pod nazivom “Dan sigurnijeg interneta 2018. Poštuj, stvaraj i poveži se! Bolji internet počinje s tobom” u organizaciji Industrijske strojarske škole i Gimnazije Vukovar, pratilo je više od 60 škola i 2000 učenika koji su imali priliku čuti, uključiti se i dati svoj osvrt na niz raznolikih tema vezanih za prednosti i nedostatke interneta, mogućnosti komunikacije korištenjem interneta, zaštiti osobnih podataka, internetske prijevare, nasilje preko interneta, moguće opasnosti i zamke društvenih mreža i načine zaštite vlastite privatnosti. A nakon niza pozitivnih povratnih informacija učenika i nastavnika – sudionika webinara, zaključili su kako su webinarom uspjeli ohrabriti i osnažiti učenike u razvoju kritičkog mišljenja o tome kako na pravilan i siguran način koristiti informacijsko-komunikacijske tehnologije u realnom i virtualnom okruženju. Brojni upiti o održavanju novog webinara i činjenica da djeca i mladi kroz internet tehnologije pronalaze nove prostore za kreiranje životnog stila, ponukali da 11. veljače 2020. godine organiziraju novi webinar i pripreme sadržaje i za učenike osnovnih i srednjih škola.

Očekivani ishodi provedene aktvnosti:

Život u globaliziranom svijetu ukida prostorna ograničenja i uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije i virtualne mobilnosti cijeli svijet nam je na dohvat ruke. Škole koje prepoznaju značaj virtualne mobilnosti omogućuju svojim učenicima i nastavnicima razvoj kompetencija suradnje i komunikacije, razvoj kreativnog razmišljanja i kritičke analize i razmjenu iskustava iz različitih sredina i područja. Suradnja škola sudionica projekta e-Škole osigurava prepoznatljivost škola koje brinu o kompetencijama i svojih učenika i nastavnika. Ishodi koje žele postići su sljedeći:

  • dati primjer načina organizacije webinara
  • prezentirati sadržaje korištene za realizaciju webinara (učenički radovi u digitalnim alatima ponuđenim u CARNET-ovom e-Laboratoriju)
  • analizirati povratne informacije učenika i  nastavnika o provedenom webinaru
  • opisati dobrobiti primjene webinara
  • pokazati na povezanost između sadržaja predstavljenih putem webinara i odgojno-obrazovnih ishoda u  međupredmetnim kurikulumima.

Kratak opis alata/metode:

Interaktivno učenje putem webinara korisno je za postizanje bolje motivacije, ali i uspjeha učenika. Primjena interaktivnih webinara i interaktivnih digitalnih alata, kao metoda učenja u odgojno-obrazovnom procesu, izravno utječe na razvijanje komunikacijskih i društvenih vještina. Nadilaženjem prostorne i vremenske barijere postižemo da proces učenja, učeniku suvremenog društva brzih promjena, bude inovativan i zanimljiv. Korištenjem interaktivnih alata učenik postaje aktivni sudionik u stvaranju sadržaja i njegovom interpretiranju.

Zašto je izabran taj alat/metoda:

Webinar je izabran jer omogućuje sudjelovanje učenika i nastavnika koji se mogu vidjeti i čuti u stvarnom vremenu bez obzira na kilometarsku udaljenost. Webinar se može provesti uz minimalne tehničke mogućnosti koje podrazumijevaju: prijenosno računalo s integriranom kamerom ili stolno računalo s eksternom kamerom, mikrofon, zvučnik i mrežnu povezanost. U učionici, za potrebe projiciranja, poželjno je imati i projekcijsko platno. Uz opremu, potreban je i odgovarajući videokonferencijski alat. Danas je dostupan velik broj programa koji omogućuju videokonferencijske prijenose poput Adobe Connecta, Polycom aplikacije Realpresence Desktop i Mobile, Skypea, Skypea za tvrtke i BigBlueButtona. Oni su za webinar izabrali Adobe Connect koji predavaču s administratorskim ovlastima u virtualnoj sobi osigurava kreiranje sučelja, uređivanje virtualne sobe i davanje prava korisnicima, a za interakciju između predavača i sudionika nudi mogućnost ploče, popularnog razgovora (eng. chat), dijeljenje sadržaja ekrana, prozora ili pojedinih aplikacija i mogućnost prijenosa govora, slike, bilježaka i anketa. Kao aktivnost dostupnu učenicima i nakon webinara, koristili suLoomen kolegij Dan sigurnijeg interneta 2020. s pitanjima vezanim za deset simulacija potencijalnih problemskih situacija s kojima je moguće susresti se u online okruženju, a predstavljaju odraz svakodnevnih online aktivnosti s potencijalnim rizicima ugroze privatnosti i sigurnosti. Po završetku, učenici su mogli preuzeti digitalni certifikat kao nagradu, a još vrjednije od certifikata, mogli su prodiskutirati ponuđene odgovore za pojedine situacije,osvijestiti i uvidjeti kako i situacije koje na prvi pogled djeluju potpuno bezazleno, mogu prerasti u probleme kojima ugrožavamo vlastitu sigurnost ne samo u online, već i u realnom okruženju.

Naučene lekcije:

Porast broja sudionika u  drugom webinaru, ukazao im je potrebu za ovakvim oblikom interaktivne edukacije u području sigurnog interneta. Prvi webinar, 2018. godine pratilo je više od 60 škola dok se u drugi webinar uključilo čak 350 škola. Webinari su prvenstveno bili namijenjeni srednjoškolcima, međutim interes nastavnika i učenika iz osnovnih škola, potaknuo ih je na razmišljanje o webinaru za osnovnoškolce koji će sadržavati više kraćih i atraktivnijih kvizova i igara primjerenih osnovnoškolskoj dobi. U prethodna dva webinara, ugostili su policijske službenice iz Policijske uprave Vukovarsko-srijemske županije, koje su se obratile svim sudionicima webinara, ukazujući na potencijalne, prijeteće online opasnosti ukoliko nismo spremni nositi se sa suvremenim tehnološkim dostignućima i internetskim mogućnostima pri čemu su posebno istaknule važnost podizanja razine sigurnosti u svrhu zaštite privatnosti podataka. U planu je osigurati vrijeme za izravnu komunikaciju sudionika s gostima webinara kako bi učenici mogli postavljati pitanja i “na licu mjesta” i “iz prve ruke” dobivati odgovore. Nakon webinara, uslijedili su brojni upiti vezani za naknadno gledanje snimke webinara, što nam je ukazalo na potrebu dogovora s CARNET-om i prikupljanja potrebnih suglasnosti, kako bi snimku sljedećeg webinara mogli objaviti na Meduzi i na taj način je učiniti dostupnom za sve one koji su bili spriječeni izravno sudjelovati u webinaru.

Planovi za budućnost:

Aktivnim obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta, učenicima osiguravaju nove i drugačije aktivnosti kojima uspijevaju podići svijest o potrebi sigurnog i odgovornog korištenja Interneta što ulijeva nadu i vjeru da zajedno možemo učiniti Internet boljim i sigurnijim mjestom za sve nas! U vremenu kada Internet više nego ikada prije, postaje dijelom dječjih života, a sama granica između virtualnog i stvarnog svijeta sve je tanja, na nastavnicima je velika odgovornost i ne smijemo propustiti niti jednu priliku u kojoj možemo i moramo govoriti o odgovornom i sigurnom korištenju suvremenih tehnologija i interneta. Želja im je motivirati i potaknuti nastavnike da u svojim predmetnim područjima osiguraju vrijeme za edukaciju svojih učenika o sigurnom korištenju tehnologije i interneta, ali istovremeno i ponuditi gotovu aktivnost u vidu interaktivnog webinara u koji će se moći uključiti svi zainteresirani nastavnici zajedno sa svojim učenicima. Pripreme za treći webinar povodom Dana sigurnijeg interneta koji će se održati u utorak, 9. veljače 2021. godine, već su u tijeku.