prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Interdisciplinarna nastava izvan učionice

U Osnovnoj školi oca Petra Perice Makarska realizirali su nastavu planiranu izvan učionice, u Splitu.

Sudjelovali su učenici sedmih i osmih razreda. Učenici sedmih razreda su posjetili Etnografski muzej i Muzej iluzija, dok su učenici osmih razreda posjetili Hrvatski pomorski muzej i Kuću slave splitskog sporta. Zajedno su u Gradskom kazalištu mladih pogledali predstavu „Zagrljaj kojeg pamtim“.

Ove školske godine su s učenicima petih i šestih razreda također realizirali terensku nastavu u Splitu. Učenici petih razreda su uz stručno vodstvo razgledali Dioklecijanovu palaču te su na radionici izrađivali novčić cara Dioklecijana. Učenici šestih razreda su uz stručno vodstvo razgledali Muzej hrvatskih arheoloških spomenika i Galeriju Meštrović gdje su imali radionicu izrade uzorka klesanjem u kamenu. U Gradskom kazalištu mladih su zajedno pogledali predstavu „Mačak u čizmama“. Sve je realizirano sukladno nastavnom planu i programu brojnih nastavnih predmeta poput Hrvatskog jezika, Povijesti, Likovne kulture, TZK-a i inih.

Svake školske godine planiraju ovakvu vrstu nastave jer je učinkovita i interesantna, idealna za provođenje korelacija više nastavnih predmeta interdisciplinarne terenske nastave. Učenici su motivirani za istraživanje i timski rad, čime se stvaraju kvalitetni odnosi. Zbog sudjelovanja i angažiranosti učenika u procesu učenja, stečena znanja su trajnija i primjenjivija. Učitelji su educirani za ovakav tip nastave. Nastavni sadržaji, odgojno-obrazovni ishodi i zadaci učenika su precizno definirani. Kako bi rezultati bili bolji, u organizaciju i provođenje terenske nastave uključeni su stručni suradnici, muzejski pedagozi i kustosi.

Problemi u provođenju i ostvarivanju glavnih ciljeva ovog tipa nastave uglavnom su organizacijske i financijske prirode. Osobito ako se uzme u obzir činjenica da u našem malom gradu ovakvih ustanova i sadržaja nedostaje i da nam je za realizaciju dobre interdisciplinarne terenske nastave potreban prijevoz. Sve poteškoće s kojima se susrećemo su zanemarive u odnosu na benefite koje postižemo. Ovakav oblik nastave omogućuje praktičnu primjenu građanskog odgoja i prometne kulture, dok učenici obogaćuju svoje znanje, stječu nova iskustva i razvijaju komunikacijske vještine.