Izloženi su radovi učenika 6. i 8. razreda koji su lektirna djela pretvorili u razigrane, interaktivne i vizualno dojmljive radove, a učenike je usmjeravala učiteljica Hrvatskoga jezika Maja Farkaš.
Među radovima ističu se 3D planete inspirirane djelom Mali princ; dirljiva radijska emisija o djevojčici Sadako koja izrađujući ždralove želi ozdraviti te stripovi i nove naslovnice za popularni Gregov dnevnik.
Učenici su izradili i novine nadahnute djelom Trojica u trnju, a kroz zanimljiv igrafoskopokaz (kazalište sjena) prikazali su bajku Ribar Palunko i njegova žena.
Kroz kamišibaj tehniku pripovijedali su suvremenu bajku Sretni kraljević za koju su sami stvarali likovne predloške u digitalnom alatu Canva. Pozornost je privukla i lektira u vrećici s elementima iz djela Mrvice iz dnevnog boravka te lutkarska izvedba Kako je Potjeh tražio istinu. Izložbu upotpunjuju plakati i trodimenzionalno tajno sklonište iz knjige Dnevnik Anne Frank kao i originalne društvene igre temeljene na romanu Zeleni pas.
Kroz kreativan pristup lektiri, učenici su naučili mnogo više od samog sadržaja književnih djela. Kreativna obrada lektire potaknula ih je da bolje analiziraju likove, poruke i teme djela. Razmišljali su o motivima, osjećajima i postupcima likova, što je produbilo njihovo razumijevanje pročitanog.
U procesu stvaranja vlastitih interpretacija, učenici su morali argumentirati svoje ideje, birati prikladne dijelove teksta i povezivati ih s vlastitim mišljenjem ili stavovima današnjeg društva. Izrada 3D modela, lutaka, društvenih igara i stripova potaknula je maštovitost, inovativnost i originalnost. Učenici su lektiru „proživjeli“ kroz likovnu, dramsku i medijsku igru. Mnogi su radovi nastali u timskom radu, što je učenike potaknulo na dogovor, suradnju i aktivno slušanje.
Naučili su kako zajednički realizirati ideju i uvažavati tuđe prijedloge. Korištenjem različitih medija učenici su stekli i tehnička znanja – kako snimiti audio sadržaj, napraviti maketu, izraditi plakat. Pri pisanju novinarskih tekstova i prezentaciji lektire iz vrećice te pripovijedanju uz kamišibaj i kazalište sjena učenici su uvježbavali jezičnu točnost, stil i jasnoću izraza.
Ovakvim pristupom želi se postići pozitivan stav prema čitanju i dugoročno graditi ljubav prema knjizi i čitanju, a izložba potvrđuje kako lektira može biti mnogo više od obaveze – kad joj pristupimo s kreativnošću i otvorenim umom, postaje prostor za učenje, igru i izražavanje.
