Cilj istraživanja bio je ispitati kako učenici pišu u digitalnom okruženju, koliko paze na pravopis i gramatiku te koje pogreške najčešće čine u svakodnevnoj komunikaciji putem interneta. Istraživanjem se također željelo ispitati koliko su učenici svjesni važnosti pravilnog izražavanja i koliko digitalna komunikacija utječe na njihov jezični razvoj.
U istraživanju je sudjelovalo 48 učenika od 5. do 8. razreda. Rezultati pokazuju da su digitalne navike sastavni dio njihove svakodnevice i da snažno oblikuju način na koji se učenici izražavaju u porukama i na društvenim mrežama. Većina učenika navodi da na pravopis pazi samo povremeno, a najčešće pogreške odnose se na pravopisna pravila č/ć i ije/je.
Učenici često koriste skraćenice, anglizme i emojije, a u komunikaciji kombiniraju standardni jezik s dijalektom. Interpunkcija i velika početna slova često se izostavljaju, što pokazuje da digitalno pisanje doživljavaju kao neformalno i opušteno.
Iako dio učenika smatra da pisanje na internetu ne utječe na njihove školske zadatke, mnogi primjećuju da se digitalne navike, poput skraćenica ili nepažnje prema interpunkciji, ponekad prenesu i u školske radove. Ohrabrujuće je što većina učenika shvaća važnost pravilnog pisanja te izražava želju za dodatnim učenjem o primjerenom i jasnom izražavanju u digitalnom prostoru. Učitelji se pritom ističu kao glavni izvor povratnih informacija i poticaja na ispravno pisanje.
Zaključci istraživanja pokazuju da učenici jezik koriste fleksibilno, prilagođavajući ga kontekstu, ali i da su spremni razvijati svoje jezične i digitalne kompetencije.
Rezultati mogu poslužiti kao poticaj za organizaciju dodatnih radionica, projekata i aktivnosti kojima bi se poticalo odgovorno, jasno i pravilno pisanje u svim komunikacijskim situacijama — i onima školskim, i onima digitalnim.