prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

„Joyful Reading Journey“ – podizanje svijesti o disleksiji

Joyful Reading Journey međunarodni je eTwinning projekt koji se provodio u Područnoj školi Kneževo s učenicima 5. i 6. razreda pod vodstvom učiteljice Silvije Švelinger, a obuhvatio je međunarodnu suradnju s 12 partnerskih zemalja putem videokonferencija, zajedničkih priča, audioknjiga i prezentacija poznatih osoba s disleksijom.

Projekt je nastao kao nastavak Erasmus+ KA210SCH projekta Dyslexia Friendly Schools te je usmjeren na podršku učenicima koji se suočavaju s teškoćama u čitanju, osobito onima s disleksijom. Cilj projekta bio je podizanje svijesti o disleksiji, poticanje ljubavi prema čitanju kroz kreativne i suradničke aktivnosti te stvaranje inkluzivnog i poticajnog školskog okruženja.

Projekt je uključivao čitanje priča o disleksiji, izradu tradicionalnih i lančanih priča, ilustriranje tekstova, izradu audioknjiga, istraživanje poznatih osoba s disleksijom, zajedničko pisanje projektne pjesme pomoću umjetne inteligencije te brojne međunarodne videokonferencije učenika partnerskih škola iz 12 zemalja.

Diseminacija projekta provedena je putem školskih i lokalnih mreža, izložbi učeničkih radova, objava na eTwinning platformi te završne svečanosti u svibnju.

Projekt je značajno pridonio razvoju čitateljskih i prezentacijskih vještina učenika, njihovom međukulturnom razumijevanju, kreativnom izražavanju te samopouzdanju.

Joyful Reading Journey pokazao se kao primjer dobre prakse u povezivanju digitalne tehnologije, inkluzije i međunarodne suradnje u suvremenom obrazovanju.

Ciljevi projekta

  • podizanje svijesti o disleksiji među učenicima, učiteljima i širom školskom zajednicom

  • primjena učinkovitih strategija i alata za podršku učenicima s teškoćama u čitanju

  • poticanje ljubavi prema čitanju kroz zanimljive, kreativne i interaktivne aktivnosti

  • osnaživanje učenika u otkrivanju i razvijanju njihovih jedinstvenih snaga i potencijala.

Projektne aktivnosti

Projekt je uključivao niz raznovrsnih i inkluzivnih aktivnosti. Učenici su čitali kratke priče o disleksiji, istraživali poznate osobe s disleksijom i izrađivali prezentacije, sudjelovali u pisanju vlastitih priča, pisali i ilustrirali tradicionalne bajke i pripovijetke iz svoje kulturne baštine, te sudjelovali u mješovitim međunarodnim timovima za stvaranje „priča u lancu“ (Creative Chain Stories) i snimanje audioknjiga prilagođenih učenicima s teškoćama u čitanju.

Posebno zanimljiva aktivnost bila je kreacija zajedničke pjesme projekta pomoću umjetne inteligencije, kao i izrada kviza znanja (Kahoot!) u kojem su učenici izrađivali pitanja vezana uz sve što su naučili tijekom projekta.

Video susreti i međunarodna suradnja

Učenici su se povezivali sa svojim vršnjacima iz partnerskih zemalja putem niza virtualnih video susreta koji su organizirani tijekom trajanja projekta. Na tim su susretima učenici predstavljali rezultate svojih aktivnosti, razmjenjivali iskustva, slušali i čitali priče, pjevali zajedničku pjesmu te razgovarali o izazovima i snazi osoba s disleksijom. Takvi susreti omogućili su razvoj interkulturalnih kompetencija i vježbanje stranog jezika (engleskoga).

Rezultati i postignuća

Projekt „Joyful Reading Journey“ donio je brojne koristi učenicima, među kojima su:

  • povećana svijest o disleksiji i razumijevanje njezinih izazova i prednosti,

  • poboljšanje čitalačkih i pisanih vještina kroz motivirajuće zadatke,

  • jačanje kreativnog izražavanja kroz ilustracije i pisanje,

  • razvoj kulturne osjetljivosti kroz razmjenu priča i upoznavanje baštine drugih naroda,

  • napredak u vještinama javnog govora i prezentiranja,

  • osjećaj pripadnosti i zajedništva kroz međunarodnu suradnju.

Projekt je obuhvatio škole iz 13 zemalja: Rumunjske, Turske, Grčke, Gruzije, Poljske, Hrvatske, Malte, Jordana, Španjolske, Francuske, Palestine i Portugala, čime je dodatno naglašena snaga suradnje i razmjene učenja preko granica.

Zaključak

Projekt „Joyful Reading Journey“ pokazao je kako međunarodna suradnja i kreativni pristupi mogu znatno doprinijeti stvaranju poticajnog i uključivog okruženja za učenje. Učenici Područne škole Kneževo pokazali su entuzijazam, kreativnost i suosjećanje, dok su istovremeno razvijali ključne vještine za 21. stoljeće. Projekt je istaknuo važnost individualiziranog pristupa u obrazovanju i pokazao koliko učenici mogu napredovati kada im se pruži podrška koja im je zaista potrebna.

Literatura

  1. Avramović, M. (2021). Učimo s disleksijom: priručnik za učitelje i roditelje. Zagreb: Eduka.

  2. Barišić, A., & Frković, L. (2020). Inkluzivna praksa u osnovnim školama: izazovi i mogućnosti. Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci.

  3. Čudina-Obradović, M. (2011). Razvoj čitanja i poteškoće u čitanju. Zagreb: Školska knjiga.

  4. eTwinning Central Support Service (2023). Quality Criteria for eTwinning Projects.