prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako govor tijela može poboljšati poučavanje i učenje

Učitelji veći dio svog dana provode stojeći pred publikom – pritom kritičnom – i ključno je kako će učenicima prezentirati sadržaje. Većina se učitelja u svom poučavanju oslanja na svoj glas i sadržaj onoga što govore, kako bi pomogli djeci u učenju. Međutim, vrlo je važno što učitelji rade rukama i izrazima lica prilikom poučavanja.

Pokreti ruku, šake i prstiju koji se koriste u razgovoru, ključna su komponenta načina na koji se prenose informacije i kako ih ljudi pamte. Ovladavanje neverbalnom komunikacijom ne koristi se samo kako bi se naše grlo odmorilo već pridonosi učenju sadržaja. Govor tijela uglavnom nije nešto što radimo svjesno. Kada razgovaramo ne možemo spriječiti svoje gestikulirane pokrete. Međutim, ono što istraživanja pokazuju je da nam te geste također pomažu kako bi slušateljima prenijeli više informacija na nesvjesni način, što dovodi do boljeg razumijevanja i prisjećanja sadržaja o kojima se raspravlja. Autorica predlaže četiri načina neverbalne komunikacije koji mogu pridonijeti podučavanju i učenju:

  1. Tiho usmjeravajte ponašanje učenika

Učitelji često pretjerano koriste svoj glas kako bi upravljali ponašanjem učenika i pri tom se natječu s razinama buke koju proizvode učenici. Praksom se svi ovi problemi mogu riješiti bez riječi: pogled usmjeren na posljednjeg učenika koji još uvijek govori, prstom kojim učitelj maše s jedne strane na drugu ili stavlja prst preko usana. Neki od najboljih upravljanja ponašanjem koje smo ikada vidjeli, uključivali su vrlo malo govora. Širite mir i usklađenost tako što ćete smanjiti količinu uporabe svog glasa.

  1. Održavajte kontakt očima kako biste pokazali da ste sigurni i da vam je stalo

Uz iznimku nekih učenika s određenim poteškoćama u učenju i ponašanju (kao što su poremećaji iz spektra autizma), djeca vide uspostavljanje kontakta očima kao znak ozbiljnosti i pouzdanja učitelja. Osim što odaje povjerenje, smislen kontakt očima pokazuje da je učitelj zainteresiran za njih i da mu je stalo do njihovog doprinosa. To je osobito značajno tijekom hladnog usmenog ispitivanja, gdje kontakt očima i ohrabrujuće kimanje mogu potaknuti izvrsne odgovore od prethodno suzdržanih učenika.

  1. Uočite geste lica kako biste provjerili razumijevanje

Neki učitelji mogu brzo uočiti kada se većina učenika muči, dok drugi učitelji nastavljaju sa sve slabijim rezultatima jer teže uočavaju-skeniraju zbunjene i nezainteresirane geste učenika. Jedno od objašnjenja je da su neki učitelji bolji u uočavanju zbunjenih pogleda svojih učenika i prilagođavanju lekcije – preoblikovanjem načina poučavanja.

  1. Istaknite ključne ideje naglašenim gestama

Kada učitelji koriste geste kako bi naglasili ključne ideje, veća je vjerojatnost da će djeca doći do točnog odgovora. Učenici uočavaju naizgled neprimjetne stvari; na primjer, način na koji se vaše usne pomiču u ovalni oblik kada ponavljate važne riječi ili kako uvijek isključujete projektor da biste naglasili cilj poučavanja. Korištenje neverbalne komunikacije ne štiti samo učiteljev glas već također gradi povjerenje, što dovodi do mirnijeg i svrsishodnijeg okruženja. Promijenite način na koji koristite svoje ruke, oči, geste na licu i vidjet ćete da će više učenika pokazati zainteresiranost vašem podučavanju.