prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako smo obilježili Dan planete Zemlje na satu Matematike

Učenici šestih razreda Osnovne škole “Sveti Matej“ Viškovo obilježili su Dan planete Zemlje 22.4. na satu Matematike rješavajući zadatke s eko temama. U grupnom radu učenici su se dobro zabavili, razvili kreativne sposobnosti, ali i saznali kako u svakodnevnom životu možemo koristiti matematiku vodeći računa o pravilnom razvrstavanju otpada za reciklažu i koliko je važno zasaditi svako stablo.

U travnju svake godine obilježavamo Dan planete Zemlje 22. travnja različitim aktivnostima na razini škole ili na nastavi baveći se eko temama. Prije nego li su učenici otišli na proljetni odmor, najavljeno im je da prouče i istraže pojmove: razvrstavanje otpada, recikliranje, štednja električne energije, pošumljavanje i slično jer svaki mali korak, poput recikliranja, štednje vode ili gašenja svjetla kad to nije potrebno, pomaže Zemlji da ostane čista i zdrava.

Vrativši se u školske klupe 22. travnja, učenici šestih razreda su na satu Matematike odradili zadatke koji su ih trebali potaknuti da čuvaju prirodu – more, rijeke, šume i zrak – kako bi i buduće generacije mogle uživati u zdravom i lijepom planetu.

Nakon što su pročitali listić s uvodnim dijelom, koliko je važno brinuti se o našoj planeti, učenici su prionuli na rješavanje zadataka. Rješavali su zadatke u kojima su morali koristiti linearne jednadžbe s jednom nepoznanicom poput: koliko bi ukupno i učenici i roditelji sakupili plastičnih boca ako su učenici prikupili za dvadeset boca više; također su imali zadatak izračunati koliko je bilo učitelja u akciji „Zasadi drvo ne budi panj““ ako je učenika bila trostruko više nego li učitelja, a pritom znamo ukupan broj sudionika u akciji sadnje drveća.

Također, primjenjivali su geometrijsko gradivo o trokutu: uočili su da ih znak za recikliranje sa strelicama podsjeća na jednakostraničan trokut, računali su zbroj duljina stranica nekog njihovog nacrtanog trokuta, zatim su računali mjeru unutarnjeg nepoznatog kuta u trokutu ako taj trokut ne bi bio jednakostraničan već raznostraničan…

Navedenim grupnim radom učenici su razvijali preciznost, strpljenje, suradničke vještine, što je dodatno obogatilo njihovo iskustvo u učenju matematike. Učenici su bili podijeljeni u pet grupa. Svaka grupa je, osim računanja i pisanja postupaka rješavanja zadataka, trebala grafički prikazati i prigodno ilustrirati svoje radove motivima planeta Zemlje, znakom za recikliranje, razvrstavanje otpada i slično.

Jedan jako važan aspekt ovakvog grupnog rada bio je inkluzivni pristup gdje su se na svojstven način uključili i poseban doprinos dali učenici, koji u redovnoj nastavi imaju prilagodbu matematičkih sadržaja. Nakon prvog čitanja uputa za rad i zabrinutih pogleda kako će što napraviti, vrlo brzo su se s osmijehom uključili u izvršavanje zadataka, motivirani i uz izuzetan trud u svim fazama izrade, kako bi njihov tim bio što uspješniji.

Zajednička upornost pokazala je koliko koristan praktičan rad može biti za usvajanje matematičkih pojmova. Upravo takve vrste aktivnosti u nastavnom procesu omogućuju učenicima da kroz timski rad i kreativan pristup bolje razumiju, uče i primjenjuju neke matematičke koncepte i sadržaje u svakodnevnom životu.