Kocke pričalice u lektiri

Čitanje nas odvodi u svjetove koje nikada ne bismo vidjeli, upoznaje nas s ljudima koje nikada ne bismo upoznali i omogućuje nam osjetiti emocije koje inače ne bismo osjetili.

Na prijedlog Ministarstva kulture i medija, Vlada Republike Hrvatske 2021. godinu proglasila je Godinom čitanja. Realizacija je to mjere Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja, a brojne aktivnosti u pripremi imaju za cilj poticanje čitanja.

Neke od aktivnosti mogu biti;

  • Čajanka sa slikovnicom
  • Pet minuta za čitanje
  • Čitanje za minute
  • Knjižni klub
  • Bajkovnica
  • Kocke pričalice

U prvom razredu kreće se s čitanjem slikovnica. Slikovnica je djetetu najbliža, ima malo teksta i dosta ilustracija. Nakon čitanja slikovnice, priče te nakon objave dojmova i interpretacije teksta slijedi rad u skupinama. Svaka skupina dobije papir na kojem se nalazi predložak kocke koju treba izrezati. Učenici sastavljaju kocku prema predlošku. Važno im je naznačiti što je svrha zadatka. Svaki član skupine baca kocku i pripovijeda o slici koju je dobio ili odgovara na pitanje. Kocke pričalice mogu biti vezane uz pročitanu slikovnicu ili priču. Kocke pričalice mogu biti provjera slušanja i govorna vježba za učenike.

Kocke pričalice mogu imati slike junaka, biljaka, životinja, likova iz priča itd. Bacanjem kocke učenici pripovijedaju o toj slici i na taj način nastaju maštovite, čarobne i neobične priče. Kocke su jako dobri motivirajući alat kod učenika. Vesele ih likovi i crteži na kockama, a tijekom bacanja vlada i veliko uzbuđenje. U prvom razredu, učiteljica je izradila nekoliko kocka pričalica vezanih uz čitanje lektire (djela literarnog kurikuluma).