prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Međunarodni dan pismenosti

Učenici šestih razreda Osnovne škole “August Cesarec” iz Ivankova prigodnim su aktivnostima obilježili Međunarodni dan pismenosti. Osvijestili su važnost pismenosti u današnjem svijetu, upoznali bogatstvo hrvatske tropismene kulture i promišljali o pravilnom jezičnom izražavanju.

Ishodi, koje su učenici ostvarili, bili su osvijestiti važnost pismenosti u današnjem svijetu, upoznati bogatstvo hrvatske tropismene kulture i uočiti najčešće jezične pogreške u pisanju.

Da bi društvo funkcioniralo i napredovalo, važno je opismenjivanje članova svih društvenih skupina. Pismenost podiže kvalitetu života i doprinosi razvoju obrazovanja u svim dijelovima svijeta. Biti pismen podrazumijeva proces cjeloživotnog učenja koje donosi brojne prednosti kako pojedincu, tako i društvu kao cjelini.

Učenici su sudjelovali u raspravi o važnosti pismenosti kao jednom od najvažnijih ljudskih prava. Naučili su što se obilježava današnjim danom i koje su njegove poruke. Raspravljali su o odlikama pismene osobe u današnjem svijetu i što sve podrazumijeva biti pismen. Promišljali su o izazovima s kojima se svi nosimo kako bismo razvijali pismenost u današnjem društvu. Biti pismen daleko je više od usvojenih osnovnih vještina čitanja i pisanja. Informacijska pismenost, medijska pismenost, digitalna pismenost pojmovi su o kojima su učenici također promišljali i povezivali ih s učenjem. Upoznali su se i s problemom nepismenosti koji je još uvijek prisutan u svijetu više nego što mislimo.

Učenici su uz ovu temu povezali i važnost pravilnog izražavanja. Prisjetili su se zašto je važna primjena jezičnih pravila u pisanoj i usmenoj komunikaciji. Pogledali su primjere koji pokazuju odstupanja od primjene jezičnih i pravopisnih pravila, a kojima smo često okruženi. Kao svoj doprinos podizanju svijesti o pravilnom izražavanju, učenici su izradili straničnike na kojima su napisali najčešće jezične pogreške i pravilna rješenja.

Obilježavanje Međunarodnog dana pismenosti završili su uživajući u dijelu hrvatskoga jezičnog bogatstva. Učenici su pogledali prezentaciju o bogatstvu hrvatske pisane kulture. Naučili su koje su osobitosti latinice, glagoljice i hrvatske ćirilice. Kako pisati glagoljicom, učenici su uvježbavali pišući pjesme. Kao predloške iskoristili su radove na temu Pozdrav ljetu s prethodnog sata. Radovima su uredili školski pano kako bi i ostale učenike upoznali s važnošću obilježavanja ove manifestacije.

Učenici su zaključili kako je važno više govoriti o ovoj temi, promovirati pismenost kao dio svakodnevnog učenja i poticati na čitanje što je od izuzetne važnosti za poboljšanje pismenosti u društvu.