Utjecaj tehnologije vidljiv je u razmjeni ideja, suradnji i učenju, osobito u srednjim strukovnim školama. Suradnja učenika tako nadilazi nacionalne okvire kroz uključivanje u međunarodne projekte i povezivanje s vršnjacima iz drugih europskih zemalja.
Tehnologija je revolucionirala način stjecanja znanja, kao i njegovo dijeljenje putem online platformi. Primjer jedne takve platforme je Europska platforma za školsko obrazovanje (European School Education Platform). Ova platforma omogućava nastavnicima i učenicima suradnju i rad na zajedničkim projektima bilo uživo ili online kroz eTwinning projekte.
Interkulturalne kompetencije
Vrijednost međunarodnih mrežnih projekata očituje se na nekoliko razina. Prvenstveno, učenici razvijaju interkulturalne kompetencije kroz neposrednu komunikaciju s vršnjacima iz drugih zemalja i kultura. Razvijaju toleranciju, razumijevanje različitosti i sposobnost prilagodbe različitim kulturološkim kontekstima.
Rad u ovakvim projektima pridonosi razvoju tzv. „mekih vještina“ (soft skills) poput timskog rada, kritičkog razmišljanja, rješavanja problema i kreativnosti. Suočeni s izazovima međunarodne suradnje učenici pronalaze kreativna rješenja, prilagođavaju se različitim radnim stilovima i učinkovito organiziraju svoje vrijeme.
Digitalni alati ključ za provedbu aktivnosti
Digitalni alati su ključni u provedbi aktivnosti u međunarodnim online projektima te omogućavaju kvalitetnu suradnju unatoč geografskoj udaljenosti. Učenje novih digitalnih alata ima višestruke koristi i za nastavnike i za učenike. Primjenjuju se u projektnim aktivnostima, nastavni proces čine zanimljivim i dinamičnim, a učenicima pomažu u boljoj pripremi za školu i buduće profesionalno okruženje.
Primjerice, digitalni alati, poput Quizleta, omogućuju učenicima izradu interaktivnih kartica za učenje, koje mogu sadržavati tekst, slike, pa čak i izgovor riječi. Ovaj alat posebno je koristan za usvajanje novog vokabulara, pojmova i koncepata potrebnih za projektni rad.
Digitalni alati za snimanje zvuka poput Vocarooa omogućuju učenicima vježbanje izgovora, provođenje intervjua i stvaranje audio materijala koji se kasnije mogu dijeliti na zajedničkim platformama. Ovakve aktivnosti potiču samopouzdanje u usmenom izražavanju na stranom jeziku. Uključivanjem učenika u eTwinning međunarodne projekte, omogućena je suradnja putem suradničke digitalne ploče Twinboard namijenjena dijeljenju materijala i interakciji između sudionika.
Primjer jednog takvog projekta je međunarodni eTwinning projekt pod nazivom Green Europe u koji su se uključile Prva srednja škola Beli Manastir i Druga srednja škola Beli Manastir. Cilj ovog projekta usmjeren je ka primjeni brojnih digitalnih alata koji omogućavaju bolje usvajanje praktičnih ekonomskih znanja i društveno odgovorno poslovanje.
Kroz projektne aktivnosti, osobito se potiče suradnja i motiviranost učenika za usvajanje novih znanja i vještina. Ovim projektom, u konačnici se potiče razvoj ključnih kompetencija učenika, kao što su sposobnost timskog rada, umrežavanje, jezične kompetencije, održivi razvoj i društvena odgovornost.
Povećanje kvalitete obrazovanja
Osim obrazovne vrijednosti, ovakvi projekti pridonose osobnom razvoju učenika. Sudjelovanjem u međunarodnim projektima, mladi postaju aktivni sudionici vlastitog obrazovanja, razvijaju inicijativu i osjećaj odgovornosti te razumijevanje važnosti suradnje i poštovanja u multikulturnom okruženju.
Mladi povezani znanjem i tehnologijom imaju priliku oblikovati svoju budućnost na načine koji su ranije bili nezamislivi. Suradnja u srednjim strukovnim školama, potpomognuta digitalnim alatima, pridonosi razvoju digitalnih vještina i povećanju kvalitete obrazovanja. Kako tehnologija i dalje ubrzano napreduje, važno je da obrazovne institucije omoguće inovativne pristupe poučavanju, radi izgradnje ključnih kompetencija kod učenika i razvoju njihove karijere.