Muzej lažnih vijesti pokrenuo kampanju ”Tipkovnica je jača od mača”

Muzej lažnih vijesti, mrežna stranica za borbu protiv fake newsa i za razvoj medijske pismenosti, u ponedjeljak je krenula s informativno-edukativnom kampanjom “Tipkovnica je jača od mača”, zamišljenom kao e-tečaj na Facebooku.

“Cilj ovog projekta je informirati sve zainteresirane o već poznatom fenomenu ‘lažnih vijesti’ i podsjetiti na važnost medijske i digitalne pismenosti svih građana. U objavama na Facebook stranici Muzeja lažnih vijesti moći ćete naći informacije, slike, infografike i priručnike te druge materijale na temu dezinformacija”, ističe Lordan Prelog, administrator i voditelj projekta. Dodaje i kako su dezinformacije, laži i teorije zavjere sve prisutnije u medijima, pogotovo na internetu i društvenim mrežama te da je namjera tečaja pomoći da ih se lakše prepoznaje.

Bavit ćemo se društvenim mrežama, emocijama, predrasudama i propagandom, influenserima i algoritmima zahvaljujući kojima se dezinformacije brzo šire. Uputit ćemo vas na besplatne aplikacije i tehnike koje možete koristiti kako biste brzo i lako provjerili (elemente) vijesti u koju sumnjate, ističe se u ciljevima projekta.

Osim toga, tijekom šest tjedana planiranog projekta moći će se doznati više o tzv. informacijskom poremećaju koji je posljednjih godina utjecao na demokratske procese, smanjio povjerenje javnosti u znanstvenike i novinare te brojnim pojedincima i institucijama zagorčao život – često samo jednim klikom, zaključuje Prelog.

Muzej lažnih vijesti, mrežna stranica sa svjedočanstvima novinara i znanstvenika iz područja medija, alatima i tehnikama za razvoj medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja te za prepoznavanje i borbu protiv ‘fake newsa’, pokrenuta je u listopadu 2020.

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Civilnog društva.