prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Noć detektiva

Dvosatno javno događanje pod nazivom Noć detektiva održano je u petak, 3. ožujka 2023. godine, u Odjelu za mlade “Spajalica”. Osmišljeno je u vidu zabavne i edukativne radionice za ciljanu skupinu učenika sedmih i osmih razreda a sa svrhom primicanja i popularizacije STEAM područja. Organizatori događanja su učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar u suradnji sa Američkim kutkom Vukovar i odjelom za mlade „Spajalica“ Gradske knjižnice Vukovar.

U sklopu radionice, učenici su podijeljeni u skupine sačinjene od učenika iz različitih osnovnih škola koji su imali zadatak pratiti tragove i dokaze, rješavati zagonetke i poput detektiva istražiti „misteriozno ubojstvo“. Za učenike je pripremljen razrađeni scenarij u obliku intrigantne i uzbudljive priče te pet dokaza: otisak prsta na staklenoj čaši, ubrus, komad tkanine, napitak i „prazan“ papir.Događanje Noć detektiva u GKVU

Podijeljeni u četiri skupine, učenici su se natjecali u rješavanju „misterioznog ubojstva“. Svaka je skupina na stolu imala staklenu čašu, napitak, željeznu prašinu, kist, ubrus, komadić tkanine i papir te je trebala analizirati sve dokaze te na osnovu njih zaključiti i otkriti glavnog osumnjičenika a time i pobijediti u izazovu. Prvi se dokaz nalazio na čaši i zahtijevao je identifikaciju na osnovu otisaka prstiju, na osnovu analize uzorka s ubrusa i ispitivanjem sastava napitaka pomoću odgovarajućih indikatora, učenici su prikupili sljedeća dva dokaza dok su identificiranjem komadića tkanine i dešifriranjem nevidljivog pisma došli do konačnih pet dokaza čija je interpretacija vodila do rješenja intrigantnog kriminalističkog zapleta. Učenici Gimnazije Vukovar sudionici događanja

Rješavajući izazove, učenici su kroz igru stjecali znanja iz područja kromatografije i kriptografije, razvijali su vještine u radu sa indikatorima, pokrovnim stakalcima, upoznavali su svojstva otopina, željeznog praha i njegove reakcije s magnetom, pripremali mikroskopske preparate, otkrivali kako pročitati sadržaj napisan „nevidljivom“ tintom te kako ga dešifrirati primjenom Pigpen šifre i Polybiusova kvadrata.

Otkrivali su važnost timskog rada i suradnje kao i značaj sistematičnog i pedantnog rada s preparatima odnosno dokazima. U svakom su trenutku, sudionici radionice, pomoć mogli zatražiti od moderatora i asistenata, učenika vukovarske gimnazije Mateja Maljka, Mykhaila Gryshchuka, Angeline Dore Marković, Anamarije Aleksa, Kiare Lemac, Lare Šijanović, Dore Barun i učenice Lune Uglik, koji osim što su glumili likove iz kriminalističkog scenarija, pružali su i potrebne smjernice u izvođenju pokusa i dešifriranju zapisa. Događanje Noć detektiva organizirano je uz angažman nastavnika vukovarske gimnazije Antonije Milić, Sanje Pavlović Šijanović i Davora Šijanovića a njihov trud i briga za sigurnost svih sudionika doprinijeli su uspješnosti i kvaliteti događanja, omogućivši učenicima da se zabave, ali i steknu nova znanja i vještine iz STEM područja. Radna atmosfera Noć detektiva

Izvrsno surađujući, učenici su otkrivali tragove i slijedeći upute za izradu kemijskih pokusa, poput pravih detektiva, na osnovu interpretacija dokaza, došli do rješenja. Za sve sudionike događanja pripremljene su zahvalnice za sudjelovanje kao i prigodne nagrade koje su izradili i pripremili učenici Gimnazije Vukovar u obliku 3D značke s natpisom CSI (Crime Scene Investigator) Vukovar i siluete Sherlocka Holmesa privatnog detektiva koji se pojavljuje kao glavni lik u nizu književnih djela škotskog pisca sir Arthura Conana Doylea.

Događanje Noć detektiva pružilo je učenicima priliku da se osjećaju kao da su uključeni u nešto veće od njih samih, kao da su u središtu tajanstvene radnje, glavni likovi jedne zabavne avanture. Scenarij detektivske priče osigurao je misterij, uzbuđenje, fantaziju i zanimljive likove te potaknuo maštu i znatiželju učenika. Uživali su u preuzimanju uloge detektiva i u pokušajima rješavanja misterija zajedno s glavnim likom kroz analizu i kritičko razmišljanje. Elementi fantazije u vidu misterioznih osoba, tajanstvenih mjesta i tajnih poruke učinile su događanje intrigantnim i učenicima privlačnim. U konačnici, događanje je pružilo učenicima jedno novo, drugačije, zabavno i poučno iskustvo a vjerujemo i potaknulo interes za STEAM područje i kreativno rješavanje problema.
Ovakav vid neformalnog učenja pomaže djeci i mladima u razvoju praktičnih vještina, povećava samopouzdanje i motivaciju za stjecanje dodatnih znanja te otvara prostore za nove mogućnosti i profesionalne odabire u budućnosti.