Obilježavanje 4. Dana medijske pismenosti u 1. a i 2. a u Osnovnoj školi Antun i Stjepan Radić u Gunji

U tjednu medijske pismenosti učenici su napravili prvu optičku igračku, poznatiju pod nazivom “Thaumtrope”. Jedan od ciljeva održane radionice bio je približiti funkciju i način rada optičkih igračaka i time postaviti temelj za razumijevanje pokreta u animiranome filmu i računalnim igrama.

“Thaumatrope” funkcionira na principu brze rotacije jednog komada kartona na kojem se sa svake strane nalazi po jedan crtež – između dva konopca ili brzim okretanjem štapića rukom. Kako je ljudsko oko tromo i samim tim nesavršeno, tim brzim pokretanjem dviju slika stvara se dojam njihova stapanja, odnosno njihova brza izmjena daje našem mozgu neku novu informaciju, stvara iluziju koja u stvarnosti ne postoji. Na početku sata, knjižničarka je pročitala “Slikovnicu o medijima” gdje su učenici naučili razliku između svijeta medija i stvarnog svijeta. Zatim, poslušali su priču braće Grimm “Kralj žabac”. Priča je poslužila kao uvod jer su na osnovi glavnih likova izrađivali optičku igračku preuzetu s mrežne stranice Krokotak. Postupak je sljedeći: potrebno je izrezati oba crteža na predlošku po uputama. Crteže je potrebno obojati, zatim izrezati i zalijepiti na tvrđi karton. Uz sam rub kartona s lijeve i desne strane, potrebno je napraviti i dvije male rupice. Kroz svaku od rupica, potrebno je provuči i zavezati jednu elastični konac. Umjesto elastike može se koristiti i vuna. Jedan od ciljeva održane radionice bio je približiti funkciju i način rada optičkih igračaka i time postaviti temelj za razumijevanje pokreta u animiranome filmu i računalnim igrama. Također, i omogućiti djeci da kroz igru optičkim igračkama, na zabavan i kreativan način, uspješno preoblikuju medij teksta (ponuđenu slikovnicu) u pokretne slike, što bi se iskoristilo kao poligon za dječje ideje, kreativnost i likovno stvaralaštvo. Ideja je preuzeta s mrežne stranice Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.