prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Obilježavanje Međunarodnog dana pismenosti

Učenici 1. a razreda Osnovne škole “Antun i Stjepan Radić”, Gunja zajedno s učiteljicom Jelenom Cvijović u prvom tjednu nastave odmah su se upoznali s prostorom školske knjižnice i školskom knjižničarkom Anitom Tufekčić. Koliko je pismenost važna učenici su spoznali u nekoliko aktivnosti kroz provedbu međupredmetne povezanosti. Ostvarena je korelacija hrvatskog jezika, likovne kulture, sata razredne zajednice i glazbene kulture u suradnji sa školskom knjižnicom.

Pismenost je poznavanje pisma, umijeće čitanja i pisanja, ali isto tako i sposobnost pronalaženja, razumijevanja i korištenja informacija. U današnje vrijeme pismenost je važna u svim područjima života i potrebna je za osobno napredovanje i život svakog čovjeka. U svrhu isticanja te važnosti obilježava se Međunarodni dan pismenosti 8. rujna svake godine. Utemeljio ga je UNESCO davne 1967. s ciljem promoviranja važnosti učenja i pismenosti, ali i osvješćivanja javnosti o problemu nepismenosti koji još uvijek pogađa veliki dio svjetskog stanovništva.

Škola kao odgojno-obrazovna ustanova radi na razvoju pismenosti svakog djeteta. Stoga su o njenoj važnosti govorili i u školi u nekoliko aktivnosti i u provedbi međupredmetne povezanosti. U sklopu nastave Hrvatskog jezika učenicima je knjižničarka čitala naglas priču autorice Koraljke Milun “Sofija sova čuvarica snova”. Priča govori o ostarjeloj sovi koja danju spava, a noći provodi na hrastu i huče. Pomalo je razočarana, osjeća se beskorisnom – stara je i više ne može ništa osim hukati. Hrast joj daje savjet da pokuša osluškivati oko sebe i tako Sofija sluša i upamti raznorazne priče. Između ostalog, čuje i djecu iz obližnjeg gradića – djeca se boje mraka, žele priču za laku noć. Sofija im odluči pomoći pa nošene sjemenkama maslačka šalje krijesnice da im svijetle i usput im pričaju Sofijine priče. Tako je sova Sofija pronašla svrhu i ispunjenje u životu – postala je čuvarica snova.

Nakon pročitanog imali su nekoliko aktivnosti u školskoj knjižnici: razgovor o pročitanom, što su zapamtili, što im se svidjelo u priči a što nije, bojanje lika sove sa stranice Krokotak.com na poveznici. Djeca su izrezivala svoje ime na satu razrednika i likovno ga prikazala na papiru u boji (rezajući iz starih časopisa slova) na nastavi Likovne kulture. Za kraj su poslušali glazbenu uspavanku Moja mala sovica. Cilj ovog nastavnog projekta je ostvaren. Učenici su spoznali važnost pismenosti za svoj osobni život i život svakog čovjeka.

Obilježavanjem današnjeg dana započeli su i mali razredni projekt za poticanje čitanja u školskoj knjižnici koji će uključivati nekoliko aktivnosti:

  • Lansirajmo ljubav prema čitanju! – Svaki dan čitati s djecom naglas 60 sekundi, upoznajući ih s novim slikovnicama u knjižnici.
  • 60 dnevna priča – Ugoditi sat na 60 sekundi u kojih će sudionici (učenici) pisati bez prestanka, sljedeći dan će nastaviti gdje su stali i tako tijekom 60 dana. Na kraju ćemo podijeliti priče međusobno. Danas su izrezali imena likova za svoju buduću priču.
  • Fotografija dana – Učenici se mogu slikati u kutku za čitanje u školskoj knjižnici s okvirom u ruci. Fotografije će biti vidljive u e -Dnevniku.
  • Talk show – Nakon čitanja knjige, sudionici smišljaju svaki svoje pitanje koje će uputili glavnom liku. Nakon toga svakog dana (od njih 60), na 60 sekundi jedan sudionik postaje glavni lik kojem se postavlja po jedno pitanje, na koje će on odgovoriti. Neka od pitanja bila su: Jedu li sove kukce? Voli li sova čitati knjige? Zna li sova voziti auto? Zašto prava sova ne pravi nešto?

60 sekundi može promijeniti život.