Once Upon a Time

Kao temu godišnjega projekta Osnovna škola Vladimir Nazor u Čepinu odabrala je bajke. Projekt naziva ‘Bajka u školi’ svoju je krunu trebao imati u periodu oko Dana škole, što je krajem svibnja. Budući da su mjere sprječavanja pandemije onemogućile zamišljenu izvedbu većinu planiranih školskih aktivnosti, i ovaj je projekt doživio prilagodbu u smislu digitalizacije.

 

 

 

dodati Monika Pavić i Maja Jurić -babajja

Nakon određenog vremena, postalo je jasnije koji su nedostatci, a koje prednosti škole na daljinu. Nastojeći prebroditi nedostatke, a iskoristiti prednosti ovakve nastave, učiteljice informatike, Maja Jurić Babaja, biologije, Monika Pavić i engleskog jezika, Lidija Šaravanja, svoje su obrazovne ishode odlučile ostvariti zajedničkim projektom unutar školskoga projekta. Tako je nastala mrežna stranica Bajke/Fairy Tales koju su izradili učenici 7a razreda. Nakon podjele u skupine i zajedničkog sastanka na Zoom-u u kojem su učenici dobili upute o ciljevima, očekivanjima i pojedinostima projekta, započeo je timski rad sa svim svojim ljepotama i izazovima, kako za učenike tako i za učiteljice.

Učenici su naučili izraditi mrežnu stranicu koja ima poveznice na nekoliko povezanih sadržaja. Svaka je skupina obradila jednu bajku na sljedeći način: učenici su odabrali dva lika iz bajke, od kojih jedan može biti pripovjedač, te su na jednoj stranici napisali namjere toga lika prije početka radnje. Isti su sadržaj napravili na hrvatskom i na engleskom jeziku jer je jedan od ishoda iz engleskoga jezika pravilno upotrijebiti glagolsko vrijeme Going to Future. Drugi lik na novoj stranici predviđa što će se zapravo dogoditi u bajci, za što u engleskoj verziji učenici koriste glagolsko vrijeme Future Simple. Na zasebnoj stranici učenici su poradili na biološkoj pozadini događanja u bajkama: probavu masnoća i njihov utjecaj na zdravlje (o čemu vuk ne zna puno kada lovi tri praseta), zdravoj prehrani za Crvenkapičinu baku, načinu na koji otrov ulazi u krvotok Trnoružice ili probavni sustav Snjeguljice. Temeljem znanja stečenih na nastavi biologije, učenici su čitateljima dali savjete za zdrav život. Nakon izrade mrežne stranice Bajke/Fairy Tales učenici su sudjelovali u formativnom ocjenjivanju članova svoje skupine gdje su procjenjivali i komentirali sudjelovanje i doprinos svakog člana.

Osim razvijanja vještina potrebnih za timski rad, učenici su naučili izraditi mrežnu stranicu u Webnode-u, čime su ostvarili ishod iz informatike. Na engleskom su jeziku utvrdili upotrebu dvaju budućih glagolskih vremena, a u biologiji ponovili probavni I krvožilni sustav.

Mrežna stranica učenika 7a, https://bajke7-a.webnode.hr/,  razreda objavljena je i na školskoj mrežnoj stranici povodom Dana škole: http://os-vnazor-cepin.skole.hr/?news_hk=1&news_id=2256&mshow=290#mod_news