Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin obilježila Dan sigurnijeg interneta

Današnji život u digitalnom dobu omogućuje svakome od nas dijelijenje i primanje različitih informacija. S lakoćom virtualno pristupamo različitim dijelovima svijeta i ljudima koji u njima žive.

Digitalna tehnologija pruža nam prilike za nove spoznaje, kontakte i ostvarenja poslovnih uspjeha. Internet je kao najveća distributivna mreža globalno umreženih računala jednostavnim pristupom dostupna svakom pojedincu. Tijekom godina njegova korištenja uočene su različite metode njegove zloupotrebe. Iz toga razloga pronalaze se posebni sustavi zaštite pojedinaca i skupina koje koriste internet. Djeca i mladi su ranjiva skupina korisnika kojoj je potrebna posebna zaštita i edukacija u korištenju usluga.

Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta 2021. godine jedan je od načina koji nas samo podsjeća kako svakodnevno, tijekom cijele godine trebamo upozoravati na opasnosti koje na internetu prijete. Učenici III. a razreda Osnovne škole Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin pridružili su se ovom globalnom događaju uz provedbu edukativne radionice naziva “Što je internet?”. U uvodnom dijelu radionice učenici su iznosili svoje spoznaje o internetu i navodili aktivnosti za koje internet koriste. Glavi dio radionice proveden je kroz tri aktivnosti:

  1. aktivnost – Što je internet i čemu služi?

Učenici su upoznati s mogućnostima korištenja interneta i informacijama koje im mogu biti dostupne. Proučavanjem sadržaja i saznanjem da usluge interneta koristimo u nastavi nije bilo teško zaključiti da internet koristimo za učenje. Navođenjem iskustava učenika i uvidom u ponuđene sadržaje učenici su naučili da internet koristimo za komunikaciju, poslovne aktivnosti, zabavu, odmor, kupovinu i istraživanje informacija. Naučili  su da sve ponuđene informacije na internetu ne moraju biti točne.

  1. aktivnost – Opasnosti na internetu

Gledanjem i analizom animiranog filma “Being Safe on the Internet” koji sadržajem prikazuje mogućnosti zlouporabe podataka, učenici su upoznali s opasnostima koje postoje na internetu poput: zlouporabe podataka, nepostojanje tajnosti podataka, agresija, mržnja, nepoželjni kontakti i oblici ponašanja. Upućeni su u načine i postupke djelovanja pri bilo kakvoj takvoj radnji.

  1. aktivnost

Ponovljenim gledanjem isječaka učenici su izrazili osjećaje koje kod njih izaziva određeni dio filma. Shvatili su da samo gledanje i stvaranje nepoželjne situacije može izazvati strah, nemir, ljutnju, ljubomoru i agresiju. Učenici su izradili slikovni plakat kao upozorenje na navedene neugodne osjećaje koje može izazvati sadržaj na internetu.

Učenici su popunjavanjem listića samoprocjene procijenili : znanje o internetu, razumijevanje opasnosti interneta i korištenje interneta uz prisustvo odraslih. Analizom samoprocjene utvrđeno je da 100 % učenika zna što je internet, 91 % učenika razumije opasnosti interneta i 27 % učenika ponekad koristi internet uz prisustvo odraslih. Učenici su s zanimanjem izvršili postavljene zadatke i ukazali da je tema zanimljiva. Svojim pitanjima i iznesenim razmišljanjima pokazali su da o ovom sadržaju imaju mnogo nedoumica koje će biti tema neke od sljedećih radionica.

Zaključak

Korištenje interneta u procesu globalizacije pozitivna je aktivnost, ali treba djelovati i educirati djecu i mlade kako prevelika dostupnost podataka i neželjena ponašanja ne bi stvorili negativne posljedice. Globalno obilježavanje Dana sigurnijeg interneta samo je podsjetnik da djelovanje treba biti globalno i svakodnevno.