prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
učitelji
Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje

Čitateljska pismenost u kontekstu medijske pismenosti

Medijski teoretičar Marshall McLuhan već je šezdesetih godina prošloga stoljeća naglasio da mediji nisu samo (pasivni) prijenosnici poruka. Medij je poruka, rekao je McLuhan, naglašavajući time da medij koji prenosi poruku ujedno postaje dijelom poruke, utječe na njezin smisao, jednako kao što utječe na proces našega razmišljanja tijekom stvaranja te poruke.

Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje

Razgovor s Peterom McLarenom: Revolucionarna kritička pedagogija ostvaruje se u hodu

I ovoga puta vam donosimo dio razgovora s vrhunskim stručnjakom na području suvremenog obrazovanja, objavljenog u knjizi Petra Jandrića “Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije”. Riječ je o razgovoru s Peterom McLarenom, autorom više od pedeset knjiga i stotine znanstvenih članaka i poglavlja prevedenih na više od dvadeset jezika i čije ime polako ali sigurno postaje gotovo sinonimno sa suvremenim projektom kritičkog obrazovanja.

Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje

Govor mržnje na internetu i društvenim mrežama

Govor mržnje teško je definirati, a često se uspoređuje, pa čak i jednim dijelom izjednačuje s klevetom i/ili uvredom. No, u raspravama se najčešće spominje Preporuka Vijeća Europe koja govor mržnje definira kao “sve oblike izražavanja koji šire, potiču, promiču ili opravdavaju rasnu mržnju, ksenofobiju, antisemitizam i druge oblike mržnje temeljene na netoleranciji, uključujući i netoleranciju izraženu agresivnim nacionalizmom i etnocentrizmom, diskriminacijom ili neprijateljstvom prema manjinama, imigrantima ili ljudima imigrantskog porijekla” (Rokša-Zubčević, Bender, Vojvodić, 2017: 10).

Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje

Kako kritički vrednovati izvore na internetu

Među obrazovnim materijalima pripremljenima za 2. Dane medijske pismenosti nalazi se i paket materijala “Fake ≠ fact: Uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice“. Riječ je o izvorno švedskim materijalima, namijenjenima prvenstveno učenicima srednjih škola, koji su prevedeni na hrvatski u partnerstvu sa Veleposlanstvom Kraljevine Švedske, a prva lekcija bavi se kritičkim vrednovanjem izvora na internetu.

Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje

Najava okruglog stola o učiteljima budućnosti u sklopu priprema za predsjedanje Republike Hrvatske Vijećem Europske unije

U prvom semestru 2020. godine Republika Hrvatska predsjeda Vijećem Europske unije te u vezi s tim Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH priprema i razrađuje prioritetne teme vezane uz područje obrazovanja. Jedno od prioritetnih tematskih područja predsjedanja u području obrazovanja su i učitelji budućnosti, a ovom temom nastojat će se identificirati vještine i kompetencije učitelja na svim razinama obrazovanja i iz svih dijelova sustava odgoja i obrazovanja te osposobljavanja i usavršavanja.