U ljeto 2021. započelo je provođenje stručnog usavršavanja učiteljica Osnovne škole Nikole Hribara u sklopu Erasmus+ projekta “Teaching for the future”. Projekt je vrijedan 13.607,00 eura i u potpunosti je financiran u sklopu Erasmus+ programa sredstvima iz Europske unije preko Agencije za mobilnost i programe EU-a.
Kako razvijati učeničku samostalnost
Samostalan je učenik, uspješan učenik bez obzira na ocjene i konačan uspjeh koji postiže u školi. Samostalan učenik nije učenik koji ima sve odlične ocjene i godišnju pohvalu nastavnika ili nastavničkog vijeća za primjereno ponašanje, već onaj koji procesu učenja i usvajanja novog gradiva i znanja pristupa potaknut ponajprije intrinzičnom motivacijom i koji savjesno i odgovorno pristupa svojim obvezama te koji stečeno znanje zna primijeniti u svakodnevnom životu.
Smjernice za nastavnike: kako razgovarati s roditeljima o ozbiljnim temama
Loše ili zabrinjavajuće informacije i vijesti, nitko ne voli čuti, a pogotovo kada je riječ o roditeljima i njihovoj djeci. U pitanju mogu biti ocjene, ponašanje, narušeni odnosi s nastavnikom i razrednim kolegama ili nastavnikovo uočavanje kako je došlo do određene promjene u djetetovom ponašanju, ophođenju prema nastavi i narušenom uspjehu.
Osnaživanje dječjeg samopoštovanja u razredu
Mnoge situacije s nastavnicima i kolegama učenicima mogu utjecati na dječje samopoštovanje pa tako i na način na koji se suočavaju sa svakodnevnim izazovima.
Odgoj, obrazovanje i tehnološki uzrokovana nezaposlenost
Suvremene tehnologije polako ali sigurno uništavaju više poslova nego što ih stvaraju – i taj trend će se vjerojatno nastaviti barem u bliskoj budućnosti (Peters, Jandrić, i Hayes, 2018; Peters i Jandrić, 2018a). Istraživači, ekonomisti i političari nude različite odgovore na problem tehnološki uzrokovane nezaposlenosti.
Što su i čemu služe Creative Commons
Creative Commons licencijski ugovori pomažu autorima i korisnicima zaštićenih djela da jasno i nedvosmisleno reguliraju upotrebu djela u digitalnom okruženju. Od svih izazova koje razvoj i upotreba informacijskih tehnologija postavlja suvremenom pravnom poretku, oni na polju ostvarivanja i zaštite prava intelektualnog vlasništva izdvajaju se složenošću i utjecajem na razne aspekte društva.
Postdigitalna znanost i obrazovanje
U suvremenom svijetu digitalne medije i tehnologiju nije moguće razdvojiti od čovjekova identiteta i društva. Ta činjenica inspirirala je pojavu novog koncepta – postdigitalnosti – koji se sve češće spominje u širokom spektru disciplina koji uključuje likovnu umjetnost, glazbu, humanistiku, društvene znanosti, biologiju, odgoj, obrazovanje, i brojna interdisciplinarna područja.
Suradničko učenje
Suradničko učenje jedna je od suvremenih metoda poučavanja koja se temelji na stajalištu da učenje proizlazi iz zajedničkog rada učenika, koji sami otkrivaju smisao sadržaja, a nastavnik ih samo usmjerava.
Savjeti za mlade učitelje
U svakom poslu pa tako i u učiteljskom koje je jedno od najpredanijih i najizazovnijih zanimanja, iskustvo, smirenost i mudrost dolazi s godinama radnog iskustva. Mladi učitelji koji tek započinju svoju karijeru u odgojno-obrazovnom sustavu često se susreću s početničkim problemima i teškoćama poput prebrzog sagorijevanja i želje za uspjehom i rezultatima.
Organizacija grupnog rada u učionici
Grupni je rad u učionici jednaki izazov za nastavnike i za učenike. Postoje učenici koji preferiraju individualan rad i skloniji su izbjegavati grupne zadatke gdje je predviđena suradnja s razrednim kolegama. Naravno, postoje i tipovi učenika koji više vole raditi u manjim grupama. Grupnim se radom razvijaju različite sposobnosti kod djece i učenika te potrebno je poticati ih na ovakvu vrstu suradnje od najnižih razreda osnovne škole.