Osim nedostatka motivacije, nastavnici se u posljednjih nekoliko godina također suočavaju s manjkom ili potpunim nedostatkom koncentracije kod učenika. Određeni učenici nisu u mogućnosti izdržati nastavni sat od 45 minuta s jednakom količinom koncentracije, a kako se školski dan približava kraju, tako se koncentracija sve više smanjuje.
Smjernice za postizanje bolje koncentracije u učionici
Vrlo je česta rasprava među nastavnicima kako i što učiniti po pitanju učeničke koncentracije koja je vidno narušena u posljednje vrijeme. Koncentracija je sve manja, na nju utječu različiti elementi i učenici ponekad nisu u stanju mirno i koncentrirano sudjelovati u nastavnom satu.
Zašto su učitelji umorni?
Učitelji se često osjećaju umorno zbog visokog tempa rada, velikog broja učenika, stresa, nedostatka resursa i rada izvan radnog vremena. Važno je pružiti podršku učiteljima kako bi se nosili s tim izazovima i ostali motivirani u svom radu.
Kako objaviti digitalni nastavni materijal na Edutoriju
Na Edutoriju, središnjem nacionalnom repozitoriju digitalnih obrazovnih sadržaja, svi hrvatski nastavnici mogu objavljivati svoje nastavne materijale u digitalnom obliku. Svi objavljeni materijali dostupni su tada u stablastom prikazu nastavnog plana i programa kao i predmetnog kurikuluma u pripadajućim razredima, predmetima i međupredmetnim temama.
Japanska vlada raspisala natječaj za dodjelu stipendija za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola
Ministarstvo obrazovanja, kulture, sporta, znanosti i tehnologije Japana (MEXT) objavilo je natječaj za dodjelu stipendija stranim studentima za studij japanologije i za program stručnog usavršavanja za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola u Japanu.
Razgovor s Henryjem Girouxom: Pedagogija prekarijata
Donosimo vam još jednu poslasticu: dio razgovora s profesorom Henryjem Armandom Girouxom, vodećim teoretičarom u brojnim područjima, uključujući javnu pedagogiju, kulturne studije, studije o mladima, visoko obrazovanje, medijske studije i kritičku teoriju.
Kada roditelji pitaju nastavnike
Suvremeno obrazovanje sve više potiče roditelje na suradnju s nastavnicima kao i aktivno uključivanje u proces obrazovanja. Roditeljski je angažman poželjan, a obuhvaća i poznavanje važnih činjenica o nastavnim materijalima i ishodima. S dolaskom roditeljskih sastanaka i konzultacija, donosimo vam nekoliko pitanja koje roditelji mogu postaviti, ali i prijedloge kako dati stručne i kvalitetne odgovore.
Erasmus+ KA1 projekt na Islandu
U potrazi za što kreativnijim pristupom i usavršavanjem vlastitih vještina, kao i željom za kvalitetnijim obrazovanjem i inovativnim metodama implementiranim u sve segmente nastave, učiteljice osječke Osnovne škole August Šenoa, Danijela Kemper Papp i Marina Bubalo, odlučile su rješenja potražiti na dalekom Islandu.
Digitalna kreativnost
U današnje vrijeme, kreativnost je najtraženija roba. Govorimo o kreativnim ekonomijama, industrijama, školama, učiteljima, učenicima itd. Međutim, pojam kreativnosti izuzetno je teško definirati. Kako bi kreativnost smjestili u društveni i politički kontekst, moramo se vratiti nekoliko desetljeća unazad i proučiti razlike između industrijskog i postindustrijskog društva (Castells, 2000, 2002 i 2003).
Kako motivirati nemotivirane učenike
Što je motivacija? Motivacija je izravni ili neizravni poticaj ponašanja, govora ili razmišljanja. Upravo je motivacija jedna od najvećih briga današnjih nastavnika koja potiče gotovo svakodnevna pitanja: „Kako motivirati učenike na učenje?“ ili „Kako ih zainteresirati za gradivo i školu?“. U izobilju tehnoloških uređaja, pametnih telefona, različitih društvenih mreža i informacija koje su danas učenicima dostupne bilo gdje i u bilo koje vrijeme, poticanje motivacije postao je veliki izazov za nastavnike.