Povežimo matematiku i ekologiju pomoću zadataka više kognitivne razine

Učenici 8. b razreda Osnovne škole Matija Gubec iz Čeminca su na satu matematike povezali matematiku i ekologiju izrađujući kućice za ptice, pod vodstvom učiteljice matematike i mentorice u Centru tehničke kulture Čeminac Jasmine Alilović.

Neposredan povod drugačijem satu matematike je sudjelovanje na stručnim skupovima u sklopu znanstvenog projekta “Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području” i sudjelovanje u projektu “Izradi kućicu za ptice” Centra tehničke kulture Čeminac.

U nastavnom satu nastojalo se odgovoriti na pitanja:

  1. Kako osmisliti matematički zadatak više kognitivne razine na temu “Opsezi i površine geometrijskih likova”, u sklopu cjeline Geometrijska tijela?
  2. Kako izraditi kućicu za ptice od šperploče?

Učenici su sat matematike pretvorili u maketarsku radionicu. Od ponuđenih laserski izrezanih dijelova, komada šperploče formata A4 i A3, uz dodatak financijskog elementa: novčane vrijednosti, učenici su trebali osmisliti matematički zadatak i dati ga svom partneru na rješavanje, a u konačnici izraditi kućicu za ptice, koju će postaviti u svom vrtu. Materijal i pribor za rad osigurao je Centar za tehničku kulturu Čeminac. Učenici su smišljali problemske zadatke koje su drugi učenici rješavali. To im je dalo priliku za izraze svoju kreativnost i stvore “vlastite” problemske zadatke. Istodobno su bili i učenici i učitelji.

kućica