prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Pričaonica o mentalnom zdravlju

Učenici 3. a i 3. b razreda Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar uključili su se u pričaonicu posvećenu mentalnom zdravlju.

Izazovi vezani uz mentalno zdravlje i mlade u školama u posljednje vrijeme vrlo su aktualni. Svjesni da se prvi znakovi problema s mentalnim zdravljem najčešće se javljaju već u doba djetinjstva i adolescencije sve više pažnje posvećuje se tome.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, čak polovica svih mentalnih poremećaja počinje prije četrnaeste godine, a tri četvrtine do sredine dvadesetih godina. UNICEF procjenjuje da u Hrvatskoj više od 44 tisuće adolescenata (11,5 %) u dobi 10 do 19 godina ima problema s mentalnim zdravljem. Osim podrške stručnjaka, djeci i mladima važno je osigurati i podršku odraslih u njihovu svakodnevnom okruženju i tu škola ima značajnu ulogu.

Prilika za to je bio Svjetski dan mentalnog zdravlja koji se obilježava 10. listopada svake godine, a pokrenula ga je 1992. godine Svjetska federacija za mentalno zdravlje (engl. World Federation for Mental Health – WFMH) u suradnji sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom (engl. World Health Organization – WHO). Cilj je neprestano poticati na ulaganje u sustav podrške mentalnom zdravlju i naglasiti važnost koju ima promicanje mentalnog zdravlja.

Učenici 3. a i 3. b razreda uključili su se u pričaonicu posvećenu mentalnom zdravlju. Nakon uvodne motivacije učenici su razgovarali o tome što je za njih mentalno zdravlje, koliko brinu o svom mentalnom zdravlju, jesu li sretni i što je za njih sreća, što vole i/ili ne vole na sebi, na što su više ili manje ponosni, što bi mijenjali, što ih veseli… Nakon toga ih je pedagoginja Ornela Malogorski upoznala s dobrobitima tehnika opuštanja kao što je mindfulness. Upoznali su neke konkretne vježbe usredotočenosti i svjesne pažnje te jačali vještinu fokusa i koncentracije i načine smanjivanja distrakcije.

U zadnjem dijelu uslijedilo je kreativno izražavanje te su učenici izradili poruke svojim vršnjacima o tome što mogu učiniti svaki dan kako bi se osjećali bolje te ih izložili u hodnicima škole. Svjesni da briga o mentalnom zdravlju traje cijele godine dogovorili su nove radionice i prilike da češće razgovaraju o ovim važnim temama. Ove radionice dio su programa SHE škole i provode se u okviru školskog preventivnog projekta “Zdravlje je moj izbor”.