“Zdrave prehrambene navike 2” projekt je koji nizom aktivnosti motivira učenike na zdrav način života i pravilnu prehranu. Cilj je projekta osvijestiti potrebu za pravilnom i zdravom prehranom, razvijati kod učenika zdrave prehrambene navike, upoznati učenike s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te različitim istraživanjima proširiti znanje o utjecaju hrane na zdravlje. Projekt se provodi drugi put, a osmislile su ga Patricija Burazin, učiteljica u OŠ Blage Zadre iz Vukovara, i Dragana Arsić, učiteljica u JU OŠ “Sveti Sava” iz Foče.
U Kurikulumu za šk. god. 2024./2025. vidljivo je planiranje sudjelovanja u projektu. Posebna se pozornost posvetila očekivanjima međupredmetne teme Zdravlje, i to domeni Tjelesno zdravlje: A.3.2.A Opisuje pravilnu prehranu i prepoznaje neprimjerenost redukcijske dijete za dob i razvoj., A.3.2.B Opisuje nutritivni sastav procesuiranih namirnica i pravilno čita njihove deklaracije., A.3.2.C Opisuje važnost i način prilagođavanja prehrane godišnjem dobu i podneblju. Učenici su projektom ostvarili ishode u skladu s Kurikulumom za nastavni predmet Hrvatski jezik za osnovne škole, razvijali temeljne kompetencije te samostalnim i timskim radom razvijali socijalne vještine, znanja i stavove. Neki su od predmetnih ishoda: OŠ HJ A.7.3. Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. OŠ HJ B.7.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
Dio je projektnih aktivnosti realiziran uz Dan jabuka, npr. pisanje činkvina, recepata na čakavskom narječju, poslovica o jabuci, izrada digitalnih razglednica te pisanje haikua i kaligrama o jabuci. Kaligram je pjesma čiji je osnovni motiv prikazan i grafički, tj. oblikovan riječima pjesme. Jedna je od aktivnosti pisanje lanterne, pjesme specifičnoga oblika u kojima se prvi stih sastoji od jedne riječi, drugi od dvije, treći od tri, četvrti od četiriju, a posljednji, peti, od jedne riječi. Dio je učenika odabrao pisati akrostih o jabuci, a dio je izrađivao agamografe, neki su u parovima izrađivali umne mape i u skupinama plakate o zdravoj prehrani.
U sklopu obilježavanja Dana zahvalnosti za plodove zemlje pisali su blackout poeziju o kruhu. (Radovi su dostupni na poveznici.) Da bi se osvijestila spoznaja o bacanju namirnica, učenici su istraživali podatke o količini bačene hrane u Hrvatskoj i svijetu te u digitalnom alatu izradili plakat s receptima od starog kruha. Jedna od projektnih aktivnosti kojom učenici promoviraju konzumiranje zdravih namirnica nosi naziv se Hranim se zdravo. Svoj su doprinos učenici dali suradničkoj projektnoj aktivnosti izrade straničnika – izrađeni su straničnici za projektne partnere iz OŠ Blage Zadre, s kojima su održali i videokonferenciju. U suradničkoj aktivnosti pisanja digitalne knjige recepata zdrave učenici su se predstavili receptima iz našega kraja koji su pisani na čakavskom narječju.