Provedba projekta “Naša mala knjižnica”

Učenici 4. a razreda zajedno s učiteljicom Jelenom Cvijović i u suradnji s knjižničarkom Anitom Tufekčić sudjeluju u projektu “Naša mala knjižnica”. U mjesecu prosincu pročitali su priču “Medvjedovanje” i utonuli u čitateljsku avanturu.

Učenici 4. a razreda sudjeluju i ove školske godine u projektu “Naša mala knjižnica” koju provodi nakladnička kuća “Ibis grafika”. U mjesecu prosincu knjižničarka im je pročitala dio priče “Medvjedovanje”, gdje su saznali kako je medvjeđa obitelj krenula na čudesno putovanje oko svijeta da posjeti rođake u najudaljenijim i najneobičnijim zemljama. Svi medvjedi su zauzeti pripremama za doček najljepšeg blagdana Božića. Medvjeđa obitelj tako je posjetila bijele medvjede na Sjevernom polu – ljubitelje lova na ribe ispod leda, vesele mekodlake koale u žarkoj Australiji, zatim, žitelje tajanstvenog kraljevstva plišanih medvjedića i čistunce medvjediće zviježđa Velikog medvjeda ali i još mnoge druge medvjediće. Nakon razgovara o priči, učenici su saznali tko je i autor ove predivne knjige. Riječ je o Kestutisu Kasparavičiusu, koji je poznati litvski ilustrator i autor dječjih knjiga. Također su saznali da je Litva europska prijestolnica roda, a bijele rode su njihov nacionalni simbol i da je litavski jezik jedan od najstarijih jezika na svijetu. Osim toga, Litva je jedina zemlja na svijetu koja je stvorila svoj vlastiti službeni miris nazvan Miris Litve. Taj miris je mješavina bergamije, poljskog cvijeća, đumbira, maline i grejpa.

Zatim je slijedio radni zadatak gdje su učenici istraživali sve vrste medvjeda koji se spominju u priči. Koristili su se različitim enciklopedijama koje su pronašli u knjižnici ali i online izvorima znanja kroz pretraživanje na internetu. Učenici su tako istraživali  i saznali da postoje medvjedi očalari koji žive u Južnoj Americi, rakuni koji žive u Sjevernoj Americi, bijeli medvjed koji živi na Artiku, smeđi medvjed u Europi, himalajski medvjed na Himalajima, pande u Kini tj. Aziji, koale u Australiji i posljednji, usnati medvjed koji živi na području Indijskog potkontinenta. Svoja istraživanja predstavili su na plakatu gdje su nacrtali svoju vrstu medvjeda i istaknuli najvažnije u obliku sažetka.

Sljedeći zadatak odnosio se na izradu medvjedića od plastelina. Ideja je preuzeta sa stranice Krokotak. Svatko je napravio svoju vrstu medvjeda koji je dobio i za istraživanje. Kako su u mjesecu prosincu, mjesecu darivanja, učenici su dobili zadatak napraviti poklončiće u obliku medvjedića. Ideja je preuzeta sa stranice Krokotak. Za izradu su se koristili reciklirani materijali (škarnicla iz pekare, vatica, papir u boji i knjiga). Nakon održane radionice, u učionici je napravljen i kutak za medvjediće. Druženje je završeno pisanjem medvjeđih poruka. Učenici koji sudjeluju u projektu imaju i nagradni zadatak koji se odnosi na šivanje medvjedića od stare odjeće ili filca. Kada ga naprave zamotat će ga u prozirnu foliju i uz njega ostaviti medvjeđu poruku a paketić s medvjedićem ostaviti na različitim mjestima u školi u dogovoru s knjižničarkom i učiteljicom. Putovanje s medvjedima kao knjižnim junacima učinilo je mjesec prosinac još ljepšim i ugodnijim za učenike.