prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Rezultati istraživanja o umoru učitelja informatike u Republici Hrvatskoj

Istraživanje o umoru učitelja informatike u hrvatskom obrazovnom sustavu je provedeno u od 12. ožujka do 21. ožujka 2023. godine u suradnji s učiteljima informatike Republike Hrvatske koji su okupljeni unutar Facebook grupe učitelji INFORMATIKE. Istraživanje je osmislila i provela učiteljica informatike Josipa Novogradec iz Osnovne škole Medvedgrad Zagreb.

Na temelju podataka istraživanja o umoru učitelja informatike u Republici Hrvatskoj, može se zaključiti da je rad s računalima vrlo iscrpljujuć za učitelje informatike, a da održavanje interakcije i fokusa u učionici može biti izazovno. Istraživanje također ukazuje na to da učenici često zahtijevaju više vremena i pažnje od učitelja nego što imaju na raspolaganju, a predavanje informatike zahtijeva mnogo energije i fizičkog napora.

Podaci ukazuju i da su učitelji informatike često umorni nakon nastave informatike i da često osjećaju potrebu za odmorom. Rad s novom tehnologijom i softverima također može biti zahtjevan i naporan, dok se povećana administracija koju moraju voditi i rad prekovremeno kako bi ispunili rokove i zadatke mogu također negativno odraziti na njihovu razinu umora. Kada je u pitanju osjećaj adekvatne nagrade za svoj rad i napor, većina učitelja nije izrazilo nezadovoljstvo, ali ipak postoji manji dio koji se ne osjeća adekvatno nagrađenim.

Istraživanje o umoru učitelja informatike u hrvatskom obrazovnom sustavu je provedeno u od 12. ožujka do 21. ožujka 2023. godine u suradnji s učiteljima informatike Republike Hrvatske koji su okupljeni unutar Facebook grupe učitelji INFORMATIKE. Istraživanje je osmislila i provela učiteljica informatike Josipa Novogradec. Cilj istraživanja bio je analizirati razine umora učitelja informatike u hrvatskom obrazovnom sustavu. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 262 učitelja informatike. Rezultati istraživanja pokazuju da većina ispitanika (69,1 %) radi u gradskim školama, dok manji broj ispitanika (30,9 %) radi u seoskim školama. Žene su značajno zastupljenije u uzorku (84,4 %) u odnosu na muškarce (15,6 %). U pogledu radnog iskustva, najveći broj ispitanika (46,9 %) radi više od 21 godinu u školstvu, dok 21 % ispitanika ima radno iskustvo između 11 i 20 godina.

Analizirajući podatke istraživanja o umoru učitelja informatike u Republici Hrvatskoj, može se zaključiti da većina ispitanih učitelja informatike smatra da njihov posao zahtijeva mnogo energije i fizičkog napora (64 % slaže se ili potpuno se slaže s tom tvrdnjom), te da rad s računalima može biti vrlo iscrpljujuć (79 % slaže se ili potpuno se slaže s tom tvrdnjom). Čak 72 % ispitanih učitelja slaže se ili potpuno se slaže s tvrdnjom da održavanje interakcije i fokusa u učionici može biti izazovno. Osim toga, ispitani učitelji također su izrazili nezadovoljstvo time što predavanje informatike ostavlja malo vremena za druge zadatke i aktivnosti (47 % slaže se ili potpuno se slaže s tom tvrdnjom) te što rad s novom tehnologijom i softverima može biti vrlo zahtjevan i naporan (57 % slaže se ili potpuno se slaže s tom tvrdnjom). Značajan postotak učitelja (57 %) također osjeća da često radi prekovremeno kako bi ispunio/la rokove i zadatke, dok 62 % ispitanih osjeća da nakon završetka nastave informatike često osjeća potrebu za odmorom.

Prema rezultatima istraživanja, većina učitelja informatike u Republici Hrvatskoj se ne slaže s tvrdnjom da su adekvatno nagrađeni za svoj rad i napor, što pokazuje broj od 11 osoba koje se ne slažu, 45 koje su niti za niti protiv ili za, te 50 koji se slažu s tom tvrdnjom, dok 156 učitelja informatike potpuno slažu s tom tvrdnjom. Također, istraživanje pokazuje da 46 učitelja informatike osjeća da je povećana administracija koju moraju voditi, dok se 143 učitelja informatike s tom tvrdnjom potpuno slaže. Nadalje, 135 učitelja informatike često radi prekovremeno kako bi ispunili rokove i zadatke, dok se 40 osoba s tom tvrdnjom ne slaže. Ovi podaci ukazuju na to da učitelji informatike u Republici Hrvatskoj imaju puno administrativnih obaveza, prekovremenog rada i osjećaja nedovoljne nagrade za svoj rad.

Sveukupno, rezultati istraživanja pokazuju da učitelji informatike u hrvatskom obrazovnom sustavu često doživljavaju umor nakon nastave, a da predavanje informatike zahtijeva mnogo energije i fizičkog napora. Također, veliki broj ispitanika se slaže s tvrdnjom da učenici često zahtijevaju više vremena i pažnje od njihovog raspoloživog vremena. Ovi rezultati bi mogli biti korisni za planiranje i provođenje edukacija i radionica za učitelje informatike, kao i za daljnje istraživanje problema umora i stresa među učiteljima.