Sati lektire su veselje

Učenici 5. razreda Osnovne škole Molve s učiteljicom Hrvatskoga jezika Mirelom Paša na zanimljiv su način obradili lektiru “Koko u Parizu” Ivana Kušana.

Motivacijski sat lektire bio je zanimljiv. Učenici su govorili koji grad bi željeli posjetiti, zašto, što bi sve željeli vidjeti u tom gradu i kako zamišljaju svoj posjet. Razgovarali su i o tome je li tko možda sanjao takvo putovanje. Nakon motivacije za čitanje Kušanovog djela “Koko u Parizu” učenici su sa zanimanjem čitali napetu radnju romana. Uzbuđeno se čekao zadnji dan u mjesecu kad su održani sati lektire.

Na prvom satu učenici su prezentirali zadatke za samostalni rad. Istražili su i pripremili prezentacije o Ivanu Kušanu, gradu Parizu, Eiffelovom tornju i umjetničkom djelu Mona Lisi, izradili su društvenu igru “Čovječe ne ljuti se” s pitanjima iz knjige, napravili križaljku i puzzle u vezi pročitanog djela, crtali Koka prema opisu iz djela, napravili strip najzanimljivijeg događaja, crtali plan grada Pariza s označenim mjestima gdje je sve Koko bio, opisali zanimljivosti grada Pariza (Notre Dame, Eiffelov toranj, muzej Louvre, rijeku Seinu), uočili i objasnili odnos likova djece i njihovih očeva pa sebe i svoj odnos s ocem, a istražili su i o piću i automobilu koji se stalno spominje u djelu. Posebna je bila zanimljivost izrada Instagram i Facebook profila glavnog lika te objave koje su učenici komentirali i lajkali.Istražujemo-Koko u Parizu

Sljedeći sat učenici su imali “escape room” što ih je veoma veselilo. Po školi su tražili tragove koji su ih doveli do pitanja na koja su u paru tražili rješenje. Surađivali su s knjižničarkom Anom Molnar Šadek koja im je postavila tragove u knjižnici i pomogla u traženju, s pedagogicom Sabinom Gadanec jer je jedan trag bio u njezinom uredu, s kuharicom Milicom jer je tragova bilo i u školskom restoranu. Bilo je zanimljivo u holu škole među učeničkim radovima pronaći sliku Mona Lise s pitanjem na njezinoj poleđini, u knjižnici knjigu na kojoj je bio privjesak Eiffelov toranj i u njoj je trebalo pronaći informacije o njemu, u učionici pronaći najdeblju knjigu (rječnik) i u njoj zadatak istražiti što znači riječ java, u knjižnici pronaći knjigu ovog mjeseca i riješiti zadatak koji je u njoj (pr. Ispiši usporedbu kojom pisac  opisuje najvišu građevinu u Parizu i zabilježi na crte uz koju se rijeku nalazi.). Bilo je još raznih zanimljivih zadataka: istražiti na internetu o crkvi Notre Dame, što se dogodilo s Mona Lisom 1911. godine, glagoljicom napisati ime i prezime glavnog lika, riješiti slagalicu i otkriti imena likova, riješiti premetaljku i sl.

Vrativši se u učionicu i zaključavši vrata trebalo je riješiti posljednji zadatak koji je učenike odveo do traga gdje je ključ. Zadatak je bio šiframa zapisan pojam detektivski roman koji su učenici prema uputi trebali dešifrirati, objasniti i dokazati da je djelo “Koko u Parizu” detektivski roman. Za nagradu su dobili trag (uputu do bijele kuverte sa slikom Coca- Cole u kojoj je ključić sandučića koji trebaju pronaći da bi došli do ključa učionice). Jurnjavi nije bilo kraja, svi su htjeli prvi do sandučića s ključem koji je bio na ormaru u umotanom plakatu. Zadovoljstvo i sreća je bilo pronaći ključ, ali je bilo i tuge jer je uzbudljivim satima došao kraj.

Učenici su bili veoma uzbuđeni, motivirani, aktivni i marljivi u radu, surađivali su, morali su biti snalažljivi i brzi, morali su se pristojno ponašati i znati komunicirati s djelatnicima škole kad su ulazili u određene prostorije. Malo unaprijed su zadatkom s glagoljicom obilježili i Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva. Na kraju su prema kontrolnoj listi vrednovali svoje snalaženje i nove spoznaje. Završavajući sat, još s ključem u rukama,  pitali su hoće li i sljedeću lektiru raditi na taj način, stoga su dogovorili da za sljedeće djelo “Junaci Pavlove ulice”, učenici pripreme tragove i pitanja za “escape room“. Već se vesele ponovnom traženju i rješavanju zadataka te upoznavanju novog zanimljivog književnog djela.