prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Studijsko putovanje u Rijeku

Dana 23. ožujka 2017. godine u okviru aktivnosti Zajednice praktičara pilot projekta e-Škole organiziran je studijski posjet u Osnovnu školu “Vežica” u Rijeci. 

Svrha studijskog posjeta obuhvaćala je upoznavanje OŠ “Vežica” koja u poslovanju kao i u izvođenju nastave već uspješno primjenjuje informacijsko komunikacijske tehnologije i koja je ujedno i prva osnovna škola u Hrvatskoj i druga u Europi koja koristi iPad-a u nastavi te primjenjuje personalizirano učenje u omjeru 1:1

Na studijsko putovanje pozvano je 30 nastavnika iz škola sudionica pilot projekta e-Škole, a iz Vukovara se uputilo četiri nastavnika: Ivan Menđušić iz OŠ Dragutina Tadijanovića, Davor Šijanović, Dunja Vidaković i Sanja Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar. Putovanje je započelo u ranim jutarnjim satima s iščekivanjem susreta s poznatim licima i željom za novim poznanstvima. Već u 10 sati, djelatnici OŠ Vežica su se pokazali kao dobri domaćini i nakon jutarnje kave mogli smo započeti s radom.

Uslijedilo je pet izvrsnih predavanja: u uvodnom dijelu obratila nam se ravnateljica OŠ „Vežica“ Violeta Nikolić te nas upoznala s kronologijom uvođenja iPada od 2012. godine koju je obilježilo početnih 35 uređaja za jedno razredno odjeljenje i njihovo razredno vijeće pa do današnjeg dana kada raspolažu s oko 130 uređaja te s poteškoćama, izazovima i mogućnostima ovakvog vida personaliziranog učenja.

Predavanjem “iPad u svakom predmetu”, predstavljena su područja i načini primjene iPada s pratećim aplikacijama te niz praktičnih savjeta za rad s učenicima i podizanje razine uspješnosti u području učeničkih postignuća primjenom ICT-a u nastavnom procesu. Tako smo o načinima primjene u nastavi informatike saznali od nastavnice informatike Loredane Zima Krnelić, nastavnik Davor Kolarić pokazao nam je primjenu u prirodnoj grupi predmeta a nastavnica Klara Starki Crnković pokazala je primjenu u području stranog jezika. Kroz sva predavanja mogli smo uočiti i prisutnost flip learning načina rada i izrazitu interaktivnost učenika i nastavnika.

Predavanje “Jesu li naši učitelji digitalno kompetentni?”, pedagoginje Bosiljke Jelače, pružilo nam je niz smjernica i savjeta kako i zašto raditi na podizanju razine vlastitih digitalnih kompetencija a time i utjecati na podizanje razine digitalne zrelosti same škole.

Da se IKT može implementirati i u razrednoj nastavi i da učenici prihvaćaju ovaj izazov pokazalo je treće predavanje po redu “iLab u razrednoj nastavi” koje su održali nastavnici Vedran Jergović i Ksenija Laleta -Puž.

Kako se ipak zovemo Zajednica praktičara, nakon teorijskih predavanja uslijedilo je i prisustvovanje oglednom nastavnom satu matematike uz primjenu tehnologije te posljednja aktivnost – rasprava za okruglim stolom. Moderator okruglog stola bila je savjetnica za obrazovanje iz Algebre Lidija Kralj, koja je svojim smjernicama potaknula sve nas na aktivno uključivanje i kritičko promišljanje te evaluaciju svih aktivnosti i sadržaja koje smo imali priliku vidjeti i čuti. Pomoćnica ravnatelja CARNeta Barbara Kolarek nam je tom prilikom pojasnila i sve nepoznanice vezane za primjenu i održavanje opreme donirane od strane CARNeta u sklopu pilot projekta e-Škole.

Niz pitanja i sugestija pokazalo je kako su ovakve prilike u kojima možemo razmjenjivati ideje, iskustva i znanja, prijeko potrebne jer pružaju dovoljnu dozu hrabrosti potrebnu za implementaciju predstavljenih ideja barem u pojedinim područjima ali isto tako nas motiviraju i potiču na razvoj vlastitih ideja i njihovu provedbu, svjesni svojih mogućnosti i ograničenja.

Nakon službenog dijela, uslijedilo je neformalno druženje, koje nam je donijelo nova poznanstva i suradnje koje će zasigurno iznjedriti i niz novih zajedničkih projekata i aktivnosti.

Ipak, bili smo u Rijeci, pa ne bi bilo kulturno, napustiti grad a ne prošetati gradskim trgom i popiti kavu uz šum mora i proljetno istarsko sunce. Nakon okrjepe, bili smo spremni ponovno prijeći 500 km i vratiti se u Slavoniju. Možda jesmo bili umorni, ali iskustva i poznanstva koja smo stekli toga dana, svakako su bila vrijedna toga puta i ne bismo dvojili niti jedan trenutak  sve to ponovili. A opet, možda u dogledno vrijeme i naše škole učine pozitivne pomake u primjeni ICT-a pa studijsko putovanje organiziramo i u našoj županiji, našim školama.