Terenska nastava sa pčelama

U Osnovnoj školi Ante Curać Pinjac iz Žrnova svjesni su da je potrebno s EKO sadržajima i pitanjima zaštite okoliša upoznati i informirati učenike već od najranije dobi i često odlaze na terensku nastavu kako bi učenicima što zornije prikazali planirane sadržaje. Tako su odlučili posjetiti OPG Komparak i prikazati učenicima život zajednice pčela i upoznati ih s dobrobitima pčela za eko sustav na zemlji i zdravlje ljudi.

U sklopu projekta “Živimo zdravo”, učenici prvoga razreda Osnovne škole Ante Curać Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli posjetili su OPG Komparak s ciljem upoznavanja života pčela i njihovih prednosti za ljude i prirodu i poticanje učenika na zdravu prehranu i važnost korištenja pčelinjih proizvoda. Vlasnik OPG-a Vlaho Komparak učenicima je ispričao kako trenutno ima oko 300 košnica što je otprilike 21 milijun pčela. Ljubav preme pčelama spojio je i s turizmom tako da je svoju kušaonicu edukativno opremio kako bi posjetitelji mogli upoznati živi svijet pčela i njihove aktivnosti. Opisao je pčelinju zajednicu kao vrhunski organiziranu.

pčele i učeniciSvaka pčela ima svoj zadatak a marljivim radom jako dobro napreduju. Međutim, kada ih napadnu neprijatelji, bez pomoći pčelara ne bi mogle opstati. Sve bolesti i nametnike, vlasnik rješava ekološkim načinima kako bi njegov med bio vrhunske kvalitete. Upravo takav med su učenici imali priliku degustirati. Učenici su saznali kako upravo pčele mogu prognozirati vrijeme. “Kada vam masovno napuste košnicu znači da neće kiša i da je temperatura zraka iznad 10 stupnjeva. To vam je točnija prognoza od Vakuline”, rekao je vlasnik. U kušaonici su upoznali i propolis, i vlasnik im je opisao na koji način ga prigotovljava. Objasnio je koji med je dobar za ublažavanje pojedinih vrsta tegoba i naglasio kako je med od planike gorkog okusa, ali veoma zdrav. Upozorio je da do kvalitetnog meda se može doći samo kod provjerenih pčelara koji ne koriste otrove pri tretiranju pčela. Učenici su obećali da će ubuduće šećer u čaju zamijeniti medom i na taj način značajno doprinjeti vlastitom zdravlju, te da će od sada na svaku pčelu gledati s poštovanjem. Na samom kraju učenici su dobili zadatak istražiti recepte u kojima se koristi med umjesto šećera.