Tjedan kolektivne sadnje stabala u Hrvatskoj 2021. godine

Učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole sudjelovali su u nacionalnoj kampanji sadnje stabala pod nazivom “Tjedan kolektivne sadnje stabala u Hrvatskoj 2021. godine” sa sloganom “Zasadi stablo, ne budi panj” i na taj način pomogli u realizaciji strategija ublažavanja posljedica klimatskih promjena prema EU standardima. 

U globaliziranom svijetu koji se sve brže mijenja i obilježen je izazovima poput četvrte industrijske revolucije i zelene tranzicije, ali i brojnim ugrozama kao što su klimatske promjene, pandemije, geopolitički poremećaji ili migracije, planiranje budućnosti možda je važnije nego ikada prije. Pravodobno prepoznavanje potreba, trendova, vlastitih prednosti i slabosti ključno je za pretvaranje izazova u razvojne prilike, ali i za jačanje otpornosti društva i postizanje njegove veće spremnosti za suočavanje s nepredvidivim okolnostima postojećih, ali i nadolazećih klimatskih promjena.Zasadi stablo, ne budi panj!

Stoga su se učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole uključili u kampanju udruge “Zasadi stablo, ne budi panj!”. Udruga “Zasadi stablo, ne budi panj!” i ove godine nastavlja uspješnu kampanju sadnje stabala u Republici Hrvatskoj, u kojoj je, do sada, više od 20 000 raznih sudionika diljem Hrvatske zasadilo 60 000 stabala. U Udruzi su svjesni potrebe za djelovanjem u utrci s klimatskom krizom i zato nude odgovor u obliku ekološke kampanje kako bismo svi zajedno podizali ekološku svijest i potvrdili društvenu i ekološku odgovornost. Kampanja “Tjedan kolektivne sadnje stabala u Hrvatskoj” održava se u razdoblju od ponedjeljka, 1. do nedjelje, 7. ožujka 2021. godine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini u Republici Hrvatskoj. Učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole zasadili su u dvorištu Škole sadnice dviju jabuka, tri trešnje, dvije marelice te po jednu sadnicu višnje, breskve i šljive.

Učenici i nastavnici na taj su način ispunili ciljeve kampanje:

  • stvaranje simbioze građana, institucija i struke s ciljem realiziranja kampanje zajedničkim snagama
  • poticanje na sadnju autohtonih sorti svih biljnih vrsta
  • zadovoljavanje potrebe za edukacijama kako bi se umanjio rizik nepotpunog shvaćanja ekoloških problema
  • stvaranje promjene kod širokog kruga ljudi
  • pojedinačni doprinosi i sinergijski učinak
  • kreiranje pravilnog stava koji se odnosi na posljedice štetnog ljudskog ponašanja u okolišu
  • podizanje kvalitete života u suradnji s društvima i organizacijama identičnih ciljeva kao i s nadležnim institucijama koje pridonose kvaliteti uvjeta za rad, življenje i kretanje
  • poticanje građana na veću socijalnu uključenost u provedbi ekoloških kampanja
  • povezivanje i razvitak pozitivnih emocija boravkom u prirodi
  • postavljanje novih standarda kao odgovor na ekološke izazove
  • privlačenje publiciteta na probleme ekologije
  • stvaranje kolektivnog zadovoljstva zbog aktivnosti usmjerenih na očuvanje okoliša. Tjedasrednja