prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Učenje putovanjem u vremenu i prostoru

Za 15 učenika 5. razreda Osnovne škole Tučepi organizirana je izvanučionička nastava po uzoru na programe kakvi se rade u najboljim europskim obrazovnim institucijama.

Život i rad u maloj sredini ima svoje brojne prednosti, ali i nedostatke. Učenicima iz malih sredina hrvatskog juga izuzetno je teško približiti sadržaje koji se tiču prirodnih i društvenih obilježja našeg kontinenta. Dostupnost zanimljivih, poučnih, osobito visokokvalitetnih sadržaja često je svedena na minimum. Organizacija izvanučioničke nastave je često vrlo skupa i komplicirana, a podrazumjeva i organizaciju aktivnosti za više razrednih odjela odjednom. To gotovo uvijek smanjuje kvalitetu nastave pa se često takva izvanučionička nastava pretvori u običan turistički izlet.

Zbog toga su za 15 učenika škole organizirali izvanučioničku nastavu po uzoru na programe kakvi se rade u najboljim europskim obrazovnim institucijama. Brojne firme i neprofitne udruge pomogle su im u kreiranju i realizaciji ovog programa i na tome su im beskrajno zahvalni.

Školska knjiga velikodušno im je pomogla organizirati sat upoznavanja s procesom nastajanja knjiga i časopisa. Fokus je bio na Modroj lasti – časopisu na kom su odrasle brojne generacije. Upoznali su i neke od divnih ljudi – autora koji stvaraju časopise i udžbenike. Iz Školske knjige se ne izlazi bez poklona i zakuske, što nam je nakon višesatnog putovanja od Tučepi do Zagreba itekako značilo.

Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) iz Zagreba nadaleko je poznat po svojoj misiji poticanja i osnaživanja djece i odraslih da steknu STEM kompetencije potrebne da postanu ravnopravni građani 21. stoljeća, ne samo time što im omogućava pristup tehnologiji, nego i edukacijom, donacijama i drugim aktivnostima. Njihovi najbolji edukatori održali su učenicima robotičku radionicu u knjižnici Medveščak koja je, osim knjigama, opremljena i vrijednom robotičkom opremom. Ova po mnogočemu uzorna knjižnica dio je IRIMovog projekta Digitalni građanin. Taj projekt ima cilj transformirati javne knjižnice u digitalne inovacijske i obrazovne centre. U projektu se djeci i odraslima učinila dostupnom moderna edukacijska tehnologija. Tako se i malim i velikim Tučepljanima, omogućilo usavršavanje digitalnih vještina u centru Zagreba.

Prošle su godine osvojili prvo mjesto na natjecanju iz robotike s projektom digitalnog restorana. U sklopu ove izvanučioničke nastave pozvani su u svijetu jedinstven restoran u kojem jela priprema robotski kuhar Gamma Chef prema digitalnim receptima koje su složili poznati hrvatski ljudski kuhari koji robotima u ovom restoranu “naređuju” što i kako da skuhaju iz drugih gradova naše zemlje. Domaćin je bio mladi informatički stručnjak koji je radio na stvaranju ovog jedinstvenog restorana i koji je objasnio djeci kako se za svako jelo zna točno vrijeme kuhanja i serviranja. Svako skuhano jelo jednake je kvalitete i okusa. Domaćin – sukreator robota objasnio je učenicima princip rada i osvijestio kako je ovaj projekt isključivo rezultat rada hrvatskog tima ljubitelja hrane i inženjerstva. Mnogi su učenici nadahnuti ovim restoranom odlučili kako će se u budućnosti i oni ozbiljnije pozabaviti programiranjem i stvaranjem novih robotičkih ideja. Na to su ih potaknuli iznimno ukusno tacosi koje su roboti za nas pripremili i kojima su vlasnici restorana učenike počastili.

U Zagrebu već godinama postoji izvrstan projekt Zagreb Time Travel. On nudi malima i velikima upoznavanje Zagreba, njegove povijesti i kulturne znamenitosti uz upotrebu najmodernije digitalne tehnologije. Učenicima su se povijesni i zemljopisni sadržaji prezentirali kao putovanje kroz vrijeme, uz pomoć najsuvremenijih tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR). Ovom nastavom ostvarila se predmetna korelacija između Informatike, Hrvatskog i Engleskog jezika, Povijesti, Tjelesne i zdravstvene kulture, kao i međupredmetne teme: Informacijska i komunikacijska tehnologija, Učiti kako učiti i Osobni i socijalni razvoj. Potican je timski rad, motivacija i bolje snalaženje u prostoru i vremenu. Učenici su na njima zabavan i edukativan način upoznali vremenski slijed događaja i njihovu važnost na temelju neposrednog promatranja kulturno-povijesnih spomenika, snalazili se u promjenama i odnosima tijekom vremenskih ciklusa uz pomoć tehnologije, analizirali povezanost vremenskog razdoblja s događajima i važnim osobama u gradu Zagrebu tijekom prošlosti i sadašnjosti. Koristeći digitalnu uslugu te interaktivnu kartu, snalazili su se u prostoru, tumačili plan mjesta i tako se kretali od postaje do postaje te zaključivali o povezanosti prostornih obilježja zavičaja i načina života ljudi.

Nakon svih aktivnosti učenici su na putu kućama rješavanjem kviza pokazali koliko su zapamtili i naučili tijekom ove izvanučioničke nastave. Rezultatima kviza pribrojili su i uspjeh postignut tijekom aktivnosti putovanja u prošlost.

Ovakva nastava podrazumijeva pažljivo planiranje, suradnju s roditeljima, upravom škole i brojnim suradnicima iz Zagreba. Svi oni zajedničkim snagama i u sinergiji ove izvanučioničke nastave pomogli su djeci iz male sredine, udaljenih, južnih krajeva učiti na visokokvalitetan, zanimljiv i svrsishodan način po uzoru na najprestižnije ustanove iz Europe ali i šire. Nema toga što ljubav i upornost ne mogu ostvariti – poruka je koju ovi pristojni, vrijedni i marljivi učenici nose sa sobom u budućnost. Nadahnuti i osvježeni novim, nezaboravnim iskustvima idu dalje još odlučniji postati najbolji članovi našeg društva.