prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Utjecaj umjetne inteligencije na učenike

Umjetna inteligencija je tehnološki napredak koji sve više oblikuje naše svakodnevne živote, uključujući nove spoznaje, iskustva i doživljaje kod učenika. Umjetna inteligencija se koristi različitim oblicima tehnologije, kao što su računala, pametni telefoni, tableti i video igre. Iako korištenje umjetne inteligencije ima svoje prednosti, tako postoje i oni negativni utjecaji, a to je prevelika ovisnost o tehnologiji uz ostale negativne utjecaje, osobito one koje negativno utječu na razvoj djece i mladih.

Korištenje tehnologija u svakodnevnom životu, postala je potreba, osobito prilikom online kupovine koju vrlo često primjenjuju mlade osobe, učenici. Za današnje kupce potpuno je uobičajeno kupovati proizvode i usluge putem interneta koristeći se raznim aplikacijama koje kupcu omogućuju najpovoljniji trenutak kupovine, odnosno kada su cijene proizvoda najniže ili kada su proizvodi na akcijskim prodajama i sniženjima. Umjetna inteligencija je suvremen način kupovine još više unaprijedila kroz nove oblike online prodaje, praćenje i naplatu proizvoda. Ona je omogućila kupcima praćenje cijena različitih proizvoda, ali i usluga, poput prijevoznih karata, hotelskog smještaja, turističkih aranžmana ostalih usluga koji su popularni kod potrošača. Napredni algoritmi umjetne inteligencije analiziraju cijene, povijest cijena te predviđaju pad ili rast cijena u budućnosti koji zatim služe kupcima kao pouzdane informacije za kupovinu ili ulaganja. Kupci mogu ove informacije koristiti kako bi iskoristili najpovoljniji trenutak za kupovinu i time uštedjeli.

Posebno mjesto u ovoj tematici imaju učenici kao kupci, odnosno potrošači brojnih usluga vezanih uz njihovo obrazovanje gdje koriste tehnologiju i umjetnu inteligenciju radi bržeg pronalaska potrebnih informacija. Umjetna inteligencija i tehnologija omogućava učenicima brže povezivanje i komunikaciju na društvenim mrežama, ali i pronalazak potrebnih informacija potrebnih za školovanje. Njihovo korištenje je osobito prisutno u različitim obrazovnim programima i aplikacijama koje pomažu učenicima u učenju i razvoju novih vještina. Isto tako, umjetna inteligencija pomaže u personaliziranom pristupu učenju, prilagođavajući se individualnim potrebama i stilovima učenja kod učenika. Učenici tako imaju pristup brojnim obrazovnim resursima putem digitalnih platformi, online kolekcija i alata za pretraživanje, što im omogućuje pristup širokom rasponu informacija i interaktivnih sadržaja. Ona podržava u određenoj mjeri i kreativnost učenika kroz digitalne alate za izražavanje i dijeljenje ideja te virtualne prostore za suradnju na projektima.

Učenici se tijekom obrazovanja najviše koriste društvenim mrežama, ali sve češće koriste virtualne asistente i chatbotove radi pronalaska novih informacija u svim područjima koji su od njihovog interesa. Oni koriste ove tehnologije kako bi se povezali s vršnjacima, nastavnicima i drugim osobama s kojima surađuju u svakodnevnom životu. Ovakav oblik povezivanja pruža učenicima mogućnost socijalnih i društvenih kontakata koji se danas sve više odvijaju na virtualan način, a nažalost sve manje u fizičkom kontaktu što dovodi do nekih negativnih utjecaja. Tako danas postoji zabrinutost da bi preveliko korištenje pa i ovisnost o tehnologiji mogla negativno utjecati na razvoj djece. Pretjerano korištenje umjetne inteligencije kod učenika utječe na smanjenje tjelesne i društvene aktivnosti te smanjene sposobnosti za rješavanje problema bez pomoći tehnologije te smanjenu mogućnost za pronalaskom novih ideja bez prisustva tehnologije.

Kako bi se negativni utjecaji umjetne inteligencije kod učenika smanjili na minimum, potreban je nadzor roditelja u korištenju tehnologija i umjetne inteligencije u pogledu vremenskog ograničenja, ali i nadzora sadržaja kojima se učenici koriste. Vrlo je važno da učenici nauče kritički razmišljati kako bi dobro razumjeli prednosti korištenja, ali još važnije da osvijeste i nedostatke. Pravilno i umjereno korištenje tehnologije i umjetne inteligencije kod učenika radi unaprjeđivanja i usvajanja novih znanja i vještina potiču njihovu motivaciju, angažman i razvoj ključnih vještina potrebnih za budućnost.