Virtualna izložba vukovarskih gimnazijalaca

Tijekom nastave na daljinu, učenici Gimnazije Vukovar kreativno su se izražavali i stvarali inovativne i maštovite plakate koje su potom predstavili na virtualnoj izložbi.

Virtualnom izložbom, vukovarski gimnazijalci pokazali su da učenje nije samo tekst sastavljen od slova, nego je to svijet prepun slika, boja, vizualnog ritma i mašte. Virtualna izložba rezultat je aktivnosti i suradnje učenika na izbornoj nastavi Biologije, Informatike i Povijesti. Na izbornoj nastavi Povijesti svoja znanja i vještine, učenici su pokazali istražujući evoluciju čovjeka. Prikazali su mogući tijek evolucije, pokazali su razumijevanje evolucije vlastite vrste i vrste naših predaka. Osim poznavanja biološke evolucije čovjeka, naglasili su važnost poznavanja njegove kulturne evolucije koja otkriva razvoj svijesti i inteligencije čovjeka.

Teme iz Biologije bile su raznolike. Sadržaji o biljnim hormonima, biljnim pigmentima i mesojednim biljkama prikazani su uz paletu različitih boja. Predavanje koje je održano u školi, o potrebi doniranja organa i činjenica da je Hrvatska po broju donora među najuspješnijim zemljama svijeta, motiviralo je učenike da naglase važnost i značaj ovog humanog čina. Otkriće krvnih grupa, darivanje krvi, doping i Crveni križ zanimljive su teme o kojima se na nastavi ne govori mnogo, a učenici su dobili priliku sami saznati nešto više i svoja znanja prenijeti ostalim učenicima.

U današnje vrijeme širenja zaraze koronavirusom, učenici su istražili što je Svjetska zdravstvena organizacija, i koja joj je uloga. Saznali su da je jedan od suosnivača SZO i predsjednik prve skupštine bio hrvatski liječnik, Andrija Štampar, po kojem Hrvatski zavod za javno zdravstvo, nosi ime. To saznanje potaknulo je učenike da naprave prikaz o životu i radu ovog velikog znanstvenika.

Za organizaciju platforme za virtualnu izložbu i odabir alata, uz kratke tutorijale njihove primjene, pobrinuli su se učenici na izbornoj nastavi informatike. Učenici su u izradi plakata odabirali sadržaje kojima su jasno prenijeli poruku teme, odabirom slika pojačali vizualan dojam koji u velikoj mjeri djeluje na svijest i formiranje stavova promatrača.

Piktochart i Canva su online alat za izradu infografike, izvještaja, postera i prezentacija. Njihova je glavna značajka vizualizacija informacija, odnosno integracija detalja i pregleda u jednom prikazu koja omogućuje kvalitetniju  i jednostavniju obradu, sistematizaciju i razmjenu znanja. Vizualizacija ima svoje korijene u pedagogiji i kognitivnoj psihologiji koje u fokus stavljaju znanje koje je nužno napraviti vidljivim kako bi bilo što prepoznatljivije, dostupnije i primjenjivije. Stoga ne iznenađuje njegova široka primjena u području odgoja i obrazovanja, odnosno u nastavnom procesu.

Moderno vrijeme donijelo je i moderno obrazovanje koje je  obilježilo pitanje traženja novih principa učenja kako bi se što brže, jednostavnije, ali i efikasnije došlo do primarna cilja – obrazovanja mladih. Moderno obrazovanje pretpostavlja proces kontinuiranog učenja koje se odvija tijekom cijeloga života. Multimedija je zauzela vrlo važnu ulogu u  procesu učenja, i samim tim postala je važan aspekt  obrazovanja i stjecanja znanja kombiniranjem različitih komponenata u jednu smislenu, korisnu i dinamičnu cjelinu. Piktochart i Canva sa svojim mogućnostima svakako spadaju u multimedijalne alate.

Piktochart i Canva omogućuju, svaki na svoj način, prezentaciju sadržaja spajanjem različitih medija u jednu zajedničku smislenu cjelinu s ciljem prenošenja informacije ili poruke pri čemu se informacija prezentira ili sprema kao kombinacija osnovnih komponenata: teksta i grafike. Tekst, kao skup slova koja smišljeno uporabljena odašilju određenu poruku, nije statičan i pravocrtan (linearan) jer se mogu koristiti poveznice odnosno dio teksta koji se može  aktivirati klikom miša kako bi se ostvarila veza između nekoliko multimedijskih sadržaja. Grafika je važna jer omogućuje vizualni dojam multimedijske aplikacije.

Činjenica je da učenici odrastaju s tehnologijom kao sastavnim dijelom svakodnevnice, ali je isto tako i činjenica da je nastavnik neosporno ključni čimbenik koji će iskoristiti sve prednosti tradicionalne učionice, ali i usmjeriti i poučiti učenike o sadržajima i pravilnom načinu korištenja multimedijalnih alata i sadržaja uporabom suvremenih tehnoloških dostignuća.

Učenici opće gimnazije Vukovar, izrađivali su svoje radove u aplikacijama. Aplikacije planiraju primjenjivati sustavno i kontinuirano, a kao najveće prednosti izdvojili su: jednostavnost, multimedijalnost, interaktivnost, maštovitost, kreativnost i dinamičnost. Da je tomu doista tako, svjedoči i virtualna izložba kojoj možete pristupiti ovdje.