Žrnovski učenici i učiteljice – dobitnici europske oznake kvalitete

Učenici Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli dobitnici su dvije europske oznake kvalitete za projekte “Naša kultura – naša budućnost” i “Pjesme, igre i plesovi – od tradicijskog do suvremenog”. Cjelogodišnjim radom na projektima učenici su stekli kompetencije potrebne za 21. stoljeće te motivirani dobivenim nagradama kreću i ove godine u nove izazove.

Svake godine, krajem listopada, eTwinning zajednica dodjeljuje najboljim projektima u Europi – najviša priznanja – Europsku oznaku kvalitete. Tako su ove godine dva projekta škole prepoznata na najvišem europskom nivou što potvrđuje kvalitetu e Twinning tima škole, rada učenika i učitelja uključenih u projekte. Svi nagrađeni projekti objedinjeni su na zajedničkom mjestu, na kojem je istaknuto ime škole, učitelja i naziv nagrađenog projekta.

U projektu “Pjesme, igre i plesovi” sudjelovali su učenici prvog razreda s učiteljicom Anamarijom Radovanović. Osim 18 učitelja iz Republike Hrvatske, u projektu su sudjelovale i učitelji i učenici iz Albanije, Francuske, Gruzije, Grčke, Jordana, Litve, Poljske, Portugala, Rumunjske, Srbije, Tunisa, Turske i Španjolske.

U projektu “Our culture – our future” (Naša kultura, Naša budućnost) sudjelovali su učenici 4. i 5. razreda škole zajedno s učiteljicama: Anamarija Radovanović, Dijana Kunjašić i ravnateljem Ivan Fabris. Osim škole u projektu još sudjeluju škole iz Italije, Sjeverne Makedonije, Rumunjske, Turske i Portugala. Ovaj projekt ujedno je i dvogodišnji Erasmus+ projekt. Zbog loše epidemiološke situacije u zemljama sudionicima u projektu, sve su mobilnosti za sada odgođene za veljaču 2022. godine. Tijekom provedbe projekata korištene su razne pedagoške inovacije a projekti su u potpunosti integrirani u školski kurikulum. Suradnja i komunikacija među partnerskim školama ostvarena je na visokom nivou putem Twinspacea i videokonferencija, a nastavnici i učenici su bili iznimno motivirani za rad na projektu. Korištenjem velikog broja inovativnih digitalnih alata, mobilnih aplikacija i pedagoških metoda, učenici su razvijali nove vještine i kompetencije potrebne za 21. stoljeće.

Evaluacija oba projekta provedena je od strane nastavnika, roditelja i učenika. Rezultati i diseminacija projekata kvalitetno su predstavljeni na službenim mrežnim stranicama projekata i u završnim radovima projekata, kao i na odgojno-obrazovnoj ustanovi, mrežnim stranicama škole i medijima.

Učenici i učitelji su radom na ovom projektu stekli iskustvo rada u međunarodnom okruženju, upoznali vršnjake iz raznih zemalja, usavršili komunikacijske i informatičke vještine, razvili maštu i kreativnost, postali motiviraniji za učenje, posebice pomoću virtualne stvarnosti, te su nagrađeni za svoj izniman rad i trud. Raduju se i budućim projektima, pozivaju učenike i nastavnike ostalih škola na sudjelovanja.