U kolovozu 2024. na Europskoj platformi za školsko obrazovanje (ESEP) registriran je eTwinningov projekt „EPASsionates“, koji je trenutno u diseminacijskoj i evaluacijskoj fazi, a trajat će do lipnja 2025. (kada će biti prijavljen za stjecanje Nacionalne i Europske oznake kvalitete). Projekt je nastavak eTwinningovih projekata Down EU Avenue (2022./23.) i Vote4Democracy Ambassadors (2023./24.). Osnivačice i koordinatorice (triju projekata) nastavnice su Engleskoga jezika Gabriela Ciolpan (iz rumunjske Tehničke škole “Lazar Edeleanu”, Năvodari) i Ivana Opačak (iz Ekonomsko-birotehničke škole, Slavonski Brod), a u njemu sudjeluju škole ambasadorice Europskoga parlamenta (EPAS-ice), ujedno nositeljice titule eTwinningove škole, iz Grčke, Španjolske, Rumunjske i Hrvatske.
20. godišnjica eTwinninga
Projekt „EPASsionates“ usmjeren je na jačanje međunarodne suradnje, europske digitalne pismenosti i aktivnoga građanstva. Pojmovi su to koji su u fokusu ovogodišnje inicijative Vijeća Europe – 2025. proglašena je Europskom godinom obrazovanja za digitalno građanstvo, a tema je ovogodišnje eTwinningove kampanje Obrazovanje za građanstvo; osim toga, ove se godine obilježava 20. godišnjica eTwinninga.

Osim spomenutih globalnih ciljeva, projekt promiče važnost suradničkoga planiranja odgojno-obrazovnoga procesa, integriranoga učenja/poučavanja strukovnoga i općeobrazovnoga sadržaja i stranoga jezika (Content and Language Integrated Learning/CLIL), uz primjenu europskih nastavnih materijala, 17 ciljeva održivoga razvoja i STE(A)M-metodologije.
Tijekom prvoga projektnog sastanka u listopadu 2024. prof. Opačak predstavila je pokazni primjer nastavnoga plana (autorski rad) koji je bio temelj cjelogodišnjega projektnog rada. Kao primjer projektne suradnje dvije su koordinatorice predstavile iskustvo suradničkoga poučavanja u rujnu 2024. – implementaciju suradničkoga obrazovnog scenarija povodom obilježavanja Dana europske baštine i Europskoga dana jezika (uz poeziju i međunarodnu suradnju).
U razdoblju od listopada 2024. do svibnja 2025. projektni su partneri komunicirali i surađivali u međunarodnim timovima kako bi, zajedno s učenicima, sukreirali, implementirali i (samo)vrednovali strukturirane scenarije učenja te izradili digitalnu zbirku s prijedlozima aktivnosti za poučavanje o Europi (za Europu). Sve projektne aktivnosti pažljivo su planirane i sustavno dokumentirane u projektnome TwinSpaceu te diseminirane na projektnim mrežnim mjestima (EPASsionates – Ekonomsko-birotehnička škola, Facebook i Instagram).
Blog „eTwas Learning About Europe“
Na platformi Linktree objavljen je projektni blog „eTwas Learning About Europe“, koji predstavlja kompilaciju osam (8) obrazovnih scenarija za poučavanje o Europi (za Europu) s elementima STE(A)M- i CLIL-metodologije, usmjerenih na etičko i sigurno korištenje digitalnih alata i alata umjetne inteligencije te ostvarivanje ciljeva Održivoga razvoja i programa EPAS. Naslovnica bloga s popisom tema obrazovnih scenarija svjedoči o sveobuhvatnosti i opsežnosti projektnoga rada.

Kao kruna projektnoga rada 25. travnja 2025. objavljena je publikacija „Etwas (eTwinning & EPAS) about Europe: pedagogical guide compiled within eTwinning project Epassionates“. Online izdanje (s 49 stranica, u PDF-ovu formatu) potpisuje skupina autora (među kojima je prof. Opačak), a registrirano je u Nacionalnoj agenciji za ISBN Rumunjske pod međunarodnim standardnim brojem ISBN 978-973-0-41807-1. Zalaganjem dviju projektnih koordinatorica da se suradnički obrazovni scenariji uniformiraju (uklope u jedinstveni, autorski, format) te ukoriče, cjelogodišnji rad nastavnika i učenika postaje službeno priznata publikacija, koja trajno ostaje u nacionalnim i međunarodnim bazama knjiga (kao nadahnuće svim nastavnicima koji će željeti obogatiti svoje poučavanje o Europi).
Prof. Opačak suautorica je čak tri obrazovna scenarija za sedam (7) sati nastave Engleskoga jezika u korelaciji s nastavom Hrvatskoga jezika i književnosti („EDL – Poetry, Language of Well-Being“), Matematike („EU in Riddles & Numbers“), Politike i gospodarstva („Participatory Democracy“) te međupredmetnim temama. Implementacija drugoga scenarija (tijekom javnoga događanja „Maths Evening: EU in Riddles & Numbers“ u prosincu 2025.) prijavljena je na međunarodni natječaj „Scientix STEM Discovery Campaign 2025“ i objavljena je na Scientixovoj karti događanja. Prof. Opačak zaslužna je i za izradu interaktivne slike na platformi Genial.ly, koja objedinjuje 10 izvješća nakon provedene implementacije obrazovnih scenarija u razredima partnera iz Rumunjske, Grčke, Španjolske i Hrvatske.
75. obljetnica Schumanove deklaracije
Dvije su nastavnice – Ciolpan i Opačak – zaslužne i za nastavak tradicije započete prošle godine. Naime, sa Srednjom školom Konjščina iz Hrvatske, Općom gimnazijom “Pontus Euxinus” iz Lumine u Rumunjskoj te španjolskom Srednjom školom “Avellaneda” iz rodnoga grada Miguela de Cervantesa (Alcala de Henares) organizirale su hibridno događanje “MarEUforum Festival” povodom Dana Europe i Dana eTwinninga 8. – 9. svibnja 2025. Predstavnici pet škola organizatorica fizički su sudjelovali na dvodnevnome festivalu u rumunjskome Năvodariju, a Hrvatsku su predstavljale Ana Japec, učenica 2. razreda Srednje škole Konjščina, s razrednicom Marijom Brkić, te Petra Ćosić i Lea Kolesarić, učenice 1. e razreda Ekonomsko-birotehničke škole, Slavonski Brod, s razrednicom Ivanom Opačak. Drugoga su se dana (na Dan Europe) – tijekom online sastanka (na platformi Teams) – događanju pridružile škole partnerice iz Rumunjske i Grčke. Festival je tako okupio oko 150 sudionika iz četiriju zemalja.
9. svibnja 2025. diljem Europe obilježena je 75. obljetnica Schumanove deklaracije, koja je postavila temelje za stvaranje Europske unije kakvu danas poznajemo. I sudionici festivala proslavili su 75. rođendan Europske unije – radno, ali i uz rođendansku tortu i pjesmu, suradničku projektnu himnu Shining Together: The EPAS Anthem. (Himna je kreirana u travnju 2025., pomoću alata Suno AI, na temelju jedne strofe suradničke lirske pjesme „eTwas (eTwinning/EPAS) Unites Us“ dostupne na poveznici. Odabrana je kao projektna himna demokratskom metodom – putem e-glasanja svih projektnih partnera.)
Istoga su dana partneri proslavili 20 godina postojanja programa eTwinning. Budući da međunarodni projekt “EPASsionates” povezuje upravo eTwinningove škole ambasadorice Europskoga parlamenta, oba su događaja/rođendana popraćena raznovrsnim programima i aktivnostima. Organizirana su tematska predavanja s ciljem diseminacije završnih projektnih proizvoda i obilježavanja Europske godine obrazovanja za digitalno građanstvo. Ana, Petra i Lea sjajno su predstavile svoje škole i Hrvatsku, održavši, sa svojim nastavnicama, predavanje/radionicu „Eurolesson“. U sklopu svoga izlaganja predstavile su i materijale Ureda Europskoga parlamenta u Hrvatskoj s temom dezinformacija, uz poruku: „Scroll Smartly!“

Organizirana je umjetnička radionica izrade velikoga plakata/transparenta („banner“) s natpisom „EPASsionates“ i otiscima ruku projektnih partnera uz snimanje dronom, „flashmob“ aktivnost sinkroniziranoga izvođenja projektne himne, radionica o dezinformacijama pod pokroviteljstvom rumunjske udruge „Station Europe“, radionica o participativnoj demokraciji, koju je organizirala rumunjska Škola vrijednosti u sklopu programa Digitalni građanski inkubator. Program događanja, s kronološkim popisom predavanja i radionica te radnim materijalima, dostupan je OVDJE.
Festival je kulminirao predstavljanjem projektnoga „bannera“ na krov domaćinske škole te koncertom grupe „Maladeț“, koja je povezala osjećaje sudionika u jedinstveni, slobodni, europski duh (baš kako nalaže naziv projekta „EPASsionates“). Uslijedilo je druženje uz pjesmu, ples i kulturološku razmjenu. Predivno je bilo vidjeti kako (ne samo) mladi, kroz međunarodnu suradnju, doprinose jačanju demokracije i zajedničkoga europskog identiteta. Videosažetak događanja u Rumunjskoj.
Rezultati opisne evaluacije projektnoga rada na platformi Padlet, kao i suradnički dnevnik „My eTwinning Diary“ na platformi Canva svjedoče o uspješnosti projektnoga rada i zadovoljstvu svih sudionika, posebno učenika, koji će i ocjenama (pr)ocijeniti svoje zalaganje i doprinos oblikovanju boljega europskog i globalnog društva.