Sigurno sudjelovanje u prometu jedna je od temeljnih životnih vještina. Kroz kvalitetnu edukaciju djece, ali i roditelja te cijele obitelji, razvija se odgovorno ponašanje koje dugoročno doprinosi sigurnosti u prometu i oblikuje svjesno, pažljivo društvo.
U školi dr. Vinka Žganca u Zagrebu provodi se preventivna aktivnost usmjerena na sigurnost djece i učenika u prometu. Učenici se upoznaju s radom prometne policije i kroz interaktivno predavanje uče o pravilima sigurnog kretanja u prometu, važnosti poštivanja znakova i odgovornog ponašanja na cesti.
U školi se koristi i web aplikacija Prometna učilica putem koje se učenici upoznaju s prometnim propisima i pravilima te osnovama prometne kulture i poželjnog ponašanja u prometu. Već dugi niz godina škola sudjeluje i na Državnom natjecanju osnovnoškolaca u poznavanju prometnih propisa.
Suradnja između škole i lokalne zajednice je važna te škola surađuje s policijskim postajama. Učenici posjećuju policijske postaje ali i djelatnici policijskih postaja posjećuju školu te drže učenicima predavanja i radionice.
Ove su godine četvrtaši posjetili policijsku postaju i slušali zanimljivo i poučno predavanje – Mogu, ako hoću, preventivni program. U školi djelatnici policijskih postaja provode preventivne programe za učenike petih i šestih razreda kao što su MAH-1, MAH-2 i PIA, programi koji rade na prevenciji delinkvencije, ovisnosti, vandalizma te educira učenike o postupanju policije u kriznim situacijama i koja su to kažnjiva djela i sankcije te moguće iznalaženje rješenja problema.
U školi se pazi i na manje uzraste pa tako u drugom razredu učenici posjećuju Minipolis, minijaturni grad s velikim brojem edukativnih aktivnosti. A učenici trećih razreda idu u obilazak prometnica grada Zagreba te u praksi uče o životu u glavno gradu i sigurnosti u urbano sredini.
U školi je donesen protokol o postupanju u slučaju potresa. Radi zaštite učenika i djelatnika, povjerenik zaštite na radu svake godine organizira vježbu evakuacije u slučaju potresa.
Cilj vježbe je pripremiti sve prisutne u školi na pravilno i brzo reagiranje u stvarnoj situaciji. U svakoj učionici istaknute su jasne upute o ponašanju za vrijeme i nakon potresa.
Planira se i dalje nastaviti s provođenjem edukativnih i preventivnih programa kako bi nastavili educirati nove generacije i razvijati sigurnost u urbanoj sredini kod djece osnovnoškolskog uzrasta.
