Gimnazija Vukovar i ove se godine aktivno uključila u program kroz dvije zanimljive aktivnosti u sklopu inicijative Digitalnih ambasadora, s ciljem jačanja digitalnih kompetencija učenika, roditelja i nastavnika.
Radionica „Umjetna inteligencija pod povećalom“
Prva aktivnost održana je 29. rujna 2025. u prostorijama škole, gdje su učenici sudjelovali u dvosatnoj radionici „Umjetna inteligencija pod povećalom“. Radionica je osmišljena kao interaktivna i dinamična edukacija koja učenike potiče na kritičko promišljanje o umjetnoj inteligenciji i njezinom utjecaju na svakodnevni život.
Kroz „hakerski kviz“ izrađen u alatu Blooket, učenici su provjeravali svoje znanje o lažnim vijestima, generiranim sadržajima, pisanju učinkovitih promptova, sigurnosnim ranjivostima te manipulativnim elementima u dizajnu korisničkih sučelja. Kviz je izazvao veliko zanimanje spojivši elemente igre s učenjem kroz zabavan način prepoznavanja zamki digitalnog okruženja.
Nakon kviza je uslijedila rasprava u sklopu koje su učenici aktivno sudjelovali iznoseći vlastita iskustva i stavove o tome kako umjetna inteligencija oblikuje njihove svakodnevne digitalne navike.
Radionica je učenicima pružila priliku za razvoj vještina kritičkog razmišljanja, digitalne pismenosti i otpornosti na manipulacije, što je u skladu s misijom programa Digitalni ambasadori kroz izgradnju sigurnijeg i odgovornijeg digitalnog okruženja u školskoj zajednici.
Predavanje „Kako pomoći djeci u digitalnom svijetu?“
Dan kasnije, 30. rujna 2025., održano je online predavanje „Kako pomoći djeci u digitalnom svijetu?“, namijenjeno prvenstveno roditeljima, nastavnicima i stručnim suradnicima.
Predavanje je privuklo veliki interes jer je otvorilo važno pitanje – kako odrasli mogu pratiti i podržavati djecu koja odrastaju u okruženju prepunom digitalnih sadržaja.
Sudionici su kroz praktične primjere i interaktivne alate (Mentimeter) dobili smjernice za prepoznavanje rizičnih online sadržaja i manipulativnih medijskih poruka, razumijevanje utjecaja algoritama na sadržaje koje djeca konzumiraju, zaštitu privatnosti i korištenje alata za roditeljsku kontrolu, razvijanje otvorene komunikacije s djecom o digitalnim navikama te prepoznavanje i podršku djeci s teškoćama u učenju kroz tehnologiju i digitalnu inkluziju.
Posebno vrijedan dio bio je dvosmjerni dijalog u sklopu kojega su sudionici anonimno dijelili svoja mišljenja, pitanja i izazove s kojima se susreću u praksi, a završna je rasprava omogućila razmjenu iskustava i konkretnih prijedloga.
Škola koja uči i izvan učionice
Sudjelovanjem u Tjednu cjeloživotnog učenja Gimnazija Vukovar potvrdila je svoju ulogu škole koja uči i širi znanje izvan učionice.
Aktivnosti u okviru programa Digitalnih ambasadora osnažuju učenike za kritičko i odgovorno korištenje digitalnih tehnologija ali i uključuju roditelje i nastavnike, gradeći most suradnje između škole i zajednice.
Ovogodišnje je sudjelovanje dokazalo da cjeloživotno učenje nije samo fraza, već praksa koja donosi konkretne koristi; od digitalne pismenosti učenika do jačanja kompetencija odraslih, čime se stvara sigurnije i inkluzivnije digitalno okruženje za sve.