prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Učenje u svakom zalogaju jabuke

Učenici 6. razreda Osnovne škole Ivana Mažuranića obilježili su Svjetski dan jabuka kroz niz aktivnosti provedenih na satu razrednika.

Cilj je bio temu jabuke približiti učenicima kroz različite nastavne pristupe – od kušanja i promatranja do rasprave i eksperimenta.

Kušaonica sorti jabuka – učenje kroz osjetila

Prva aktivnost bila je kušanje različitih sorti jabuka. Učenici su probali četiri sorte:

  • Crveni Delišes
  • Granny Smith
  • Gala
  • Fuji.

Nakon kušanja, svatko se izjasnio koja mu je sorta najdraža te su naveli razloge izbora, uz opis okusa, teksture i boje.

Rezultati izbora sorte jabuka

Na temelju odgovora izrađen je tortni jabuka dijagram kako bi se vizualno prikazali rezultati i analizirali razredi izbori. Učenici su obrazlagali zašto preferiraju određeni okus – neki su naveli kiselost i svježinu Granny Smith, dok su drugi istaknuli slatkoću i sočnost sorte Fuji.

Osim senzornog dijela, razgovaralo se i o prehrambenoj vrijednosti jabuka. Učenici su zajednički naveli zašto su jabuke zdravo voće, spominjući da su bogate vitaminima (posebno C), vlaknima i vodom, kao i to da su lako dostupne, praktične za konzumaciju i važan dio uravnotežene prehrane.

Pokus: Oksidacija jabuke

Nakon kušaonice, učenici su proveli istraživački pokus kojim su proučavali proces oksidacije jabuke. Komadiće jabuke su umakali u različite tekućine: vodu, limunov sok, mlijeko i slanu otopinu.

Cilj je bio uočiti kod kojeg se komadića jabuke najsporije događa posmeđivanje, odnosno oksidacija.

Učenici su zaključili da limunov sok najučinkovitije sprječava oksidaciju, a zatim su raspravljali zašto je to korisno u svakodnevnim situacijama primjerice kod pripreme voćne salate, kako bi jabuke duže ostale svježeg izgleda.

Pokus je bio prilika da učenici primijene znanstveni pristup: postavljanje hipoteze, promatranje, bilježenje i iznošenje zaključaka – ali i da shvate kako se znanost krije i u jednostavnim, svakodnevnim stvarima.

Kviz: Što sve znamo o jabukama?

U završnom dijelu sata učenici su sudjelovali u kvizu znanja o jabukama. Kviz je poslužio kao način provjere znanja o poznavanju sorti, najpoznatijeg voćnjaka jabuka i sl., ali je poslužio i kao motivacija za dodatno istraživanje. Sve aktivnosti objedinjene su u interaktivnoj prezentaciji izrađenoj u alatu Genially, koja sadrži opis aktivnosti, rezultate, radove učenika u kojima su istaknuti zdravstvene dobrobiti jabuka, poznati recepti s jabukama i zanimljivosti.

Obilježavanje Dana jabuke pokazalo je kako jedno voće može biti izvor znanja, zabave i zajedništva. Učenici su učili istražujući, kušajući, crtajući i surađujući.

I što je najvažnije – uživali su u svakom zalogaju znanja!

Priloženi dokumenti