Čitanje knjige „HB OLOVKA“

Učenici 4. a razreda u Osnovne škole “Antun i Stjepan Radić” Gunja zajedno s učiteljicom Jelenom Cvijović i u suradnji s knjižničarkom Anitom Tufekčić sudjeluju u projektu “Naša mala knjižnica”. U mjesecu ožujku pročitali su priču “HB olovka” i saznali da je HB olovka jedna posebna djevojčica koja ima bujnu maštu i da je u mašti sve moguće kao u Zemlji čudesa.

Učenici sudjeluju u projektu „Naša mala knjižnica“ i ovaj mjesec knjižničarka im je pročitala dijelove knjige „HB OLOVKA“  talijanske autorice Susanne Mattiangeli. Poznata talijanska spisateljica dočarala nam je poseban svijet jedne iznimne djevojčice, koji nas usisava u svoje prave i izmišljene priče. Među bilješkama i drugim osobnim stvarima, istinitim i izmišljenim pričama o HB Olovci naišli smo i na neprilagodljivu učiteljicu Muharu, iscrpljujuća ponavljanja ispred ploče, tajni život brojeva, na brojne dokaze o prijateljstvu i na Jakova Darića, na Olovkina brata u ormaru kako pjeva operne arije, na računalo koje hipnotizira mamu i tatu i na Olovku koja sebi u budućnosti piše pisma. Učenici su imali nekoliko aktivnosti po grupama: izraditi lutku sa svojim omiljenim brojem, napisati pismo, nacrtati strip, osmisliti i izvesti kratku predstavu koristeći lutke brojeve, izmisliti novu priču uz pomoć igre “Čiri-biri bajka” i osmisliti maštovitu priču uz pomoć asocijativne igre s kartama “Pričam ti priču”.

Učenici su istražili i naučili gdje se nalazi Italija, da je glavni grad Rim i da je država Vatikan najmanja država na svijetu. Zatim, da se u znameniti zdenac želja, u Fontanu di Trevi svaki dan ubaci čak oko 3 000 eura a legenda kaže da, ako bacite novčić u njezinu vodu, jednog dana ćete se vratiti u Rim. A ono što je posebno bilo zanimljivo dječacima jest da nitko ne proizvodi superbrze automobile koji tako privlačno izgledaju kao Talijani – Ferrari, Lancia, Maserati. Najbolji među njima je Lamborgini Aventador koji postiže brzinu od 350 km/h.

Zatim su bili podijeljeni u grupe gdje su izrađivali lutku sa svojim omiljenim brojem i slušali Mozartovu Čarobnu frulu. Učenici su tako u paru izradili brojeve: 0, 1, 3, 4, 7, 8 i 9. Nakon izrađenih zadataka učenici su bili podijeljeni u nove grupe: grupa broj 1 je trebala napisati pismo, grupa broj 2 je trebala nacrtati strip, grupa broj 3 trebala je osmisliti i izvesti kratku predstavu koristeći lutke brojeve, grupa broj 4 trebala je izmisliti novu priču uz pomoć igre “Čiri-biri bajka” dok je grupa broj 5 trebala osmisliti maštovitu priču uz pomoć asocijativne igre s kartama “Pričam ti priču”. Svaka grupa je na kraju prezentirala svoj zadatak.