prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Čitanjem u travi čitanje postaje avantura

Čitanjem u travi književno djelo postalo je za prvoškolce kao posebne recipijente uvod u avanturu čitanja. Čitanjem u prirodi prvoškolci su postali svjesni da o nama ljudima ovisi hoće li nam planet Zemlja biti zdrav ili bolestan.

Učenici 1. r. OŠ Novi Marof, PŠ Remetinec u sklopu razrednoga projekta Čuješ li slikovnice? započeli su avanturu čitanja u školskoj knjižnici slikovnicom Becky Bloom “Uljuđeni vuk” koju je ilustrirao Pascal Biet. Slikovnicu im je pročitala školska knjižničarka, prof. Valentina Šafran.

Naučili su da se u knjižnici skupljaju, čuvaju i posuđuju knjige, časopisi i filmovi. Nakon radionice u knjižnici zapamtili su da pri ulasku u knjižnicu pristojno pozdravimo, da se osoba koja radi u knjižnici zove knjižničar ili knjižničarka, da u knjižnici ne smijemo trčati, da knjige u knjižnicu moramo vratiti u propisanome vremenskom roku, da se knjige iz knjižnice moraju paziti i čuvati i da u školskoj knjižnici mogu posuđivati svi učenici škole.

Avanturu čitanja nastavili su sa svojom razrednom učiteljicom Lidijom Vukalović koja im u učionici čitala naglas Grimmove bajke. Roditelji su također postali čitači čitajući svojim prvoškolcima naglas ili reproduciranjem audiopriča. (Bajke Braće Grimm – e-Lektire)

Povodom obilježavanja Dana hrvatske knjige (22. travnja), Svjetskog dana knjige i autorskih prava (23. travnja) te manifestacije Noći knjige 2025. sa svojom razrednom učiteljicom čitali su slikovnicu Sunčane Škrinjarić “Plesna haljina žutog maslačka” koju je ilustrirala Ana Kadoić.

Budući da se Dan hrvatske knjige obilježava 22. travnja kada obilježavamo Dan planeta Zemlje prvoškolci nisu htjeli čitati noću jer je cvijeće tajanstveno i sigurno ne bi pogodili noć u kojoj cvijeće organizira ples do zore, odlučili su pokazati kako je zanimljivo čitati u prirodi na livadi u društvu žutookih maslačaka koji se pripremaju za ples cvijeća u tajanstvenoj noći. Prvoškolci znaju da većinu otpada u njihovim kućanstvima čini plastika koja se u prirodi teško i dugo razgrađuje te da bismo u trgovine trebali ponijeti platnene vrećice. Budući da su naučili kako je razgradnja drva u prirodi kratka i ne zagađuje prirodu kupili su šibom pletene stolčiće u sklopu Projektne grupe izvannastavnih aktivnosti (B1) kao jednog od četiri programa Eksperimentalnog programa osnovne škole kao cjelodnevne škole.

Kad su zagazili u travu, najprije su pozdravili mrave pazeći da im ne unište mravinjake. Naišli su i na krtičnjake i naučili zašto nisu susreli krticu. Čitajući slikovnicu “Plesna haljina žutog maslačka” naučili su vrste cvijeća i životinja. Najviše su uživali u novim haljinicama maslačka jer su, otpuhujući ih, naučili da ih tako sade kako bi sljedeće godine mogli uživati u njihovim žutim cvjetovima.

Ovogodišnje žutooke maslačke u travi zadržali su u sjećanju organiziranjem likovne radionice. Temperom su slikali maslačke u travi. U vrednovanju svojih likovnih radova nisu bili oduševljeni kako izgledaju njihovi maslačci, ali su bili zadovoljni jer su se trudili ostvariti pravilnu gustoću boje i raspon tonova zelene i žute boje.