prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ tečaj o informacijsko komunikacijskim tehnologijama u Ljubljani

U okviru Erasmus+ KA 121 projekta koji se provodi u Osnovnoj školi Sveti Petar Orehovec učiteljica Ivana Svrtan, koja u školi radi kao učiteljica hrvatskoga jezika, boravila je tijekom svibnja sedam dana u glavnom gradu Republike Slovenije, Ljubljani.

U okviru ovog projekta učiteljica je zadužena za uvođenje digitalnih u predmetne kurikule, za primjenu digitalnih alata u obradi i vrednovanju u okviru nastavnih predmeta Hrvatski jezik i Debatni klub te za poticanje kritičkog mišljenja spram društvenih mreža kod učenika, tako da je Erasmus mobilnost provela na edukaciji pod nazivom” ICT in my classroom: Enhancing Students’ Learning, Collaboration, Motivation, and Creativity across the Curriculum”, koju organizira Primera grupa. Na edukaciji je sudjelovalo petnaestero učitelja iz Hrvatske, Srbije, Portugala, Španjolske, Italije i Rumunjske. Voditelj tečaja bio je Bart Verswijvel iz Belgije. Edukacija se održavala u cijelosti na engleskom jeziku.

Prvog dana sudionici su predstavili sebe, države i škole iz kojih dolaze. Predstavnica organizatora Tina Skočaj Skok predstavila je program te je dogovoren način rada s polaznicima. Voditelj edukacije predstavio je plan edukacije za sve dane. Nakon toga, polaznici su uključeni u nekoliko vježbi razmjene iskustava s primjenom digitalnih alata u nastavi tijekom kojih su svi često izmjenjivali svoja mjesta kako bi se upoznali i povezali kao grupa. Razgovarali su o ulozi koju su digitalni alati dobili uvođenjem nastavne na daljinu tijekom pojave virusa COVID-19. Zaključeno je kako ne treba pretjerivati s upotrebo tih alata, ali svakako su nam na pomoć pri prezentaciji,, obradi i vrednovanju nastavnih sadržaja. Digitalni alati su jedan od faktora koji učenje čini aktivnim.

Drugog, trećeg i četvrtog dana polaznici su kritički promišljali o upotrebi digitalnih alata u svojim nastavnim predmetima, upoznavali se s novim digitalnim alatima te pomoću njih izrađivali različite zadatke za učenike. Digitalni alati koje su polaznici naučili mogu se podijeliti u tri kategorije, lakše, srednje teške i teške. Lakši su: Padlet, Bit.ly, Kudobox, Poll-maker, Jigsawplanet, srednje teški: Mentimeter, All Our Ideas, Blooket, Quizlet, Ziplet, Wordwall, Jeopardy Labs, Socrative, teški: Action Bound, Gimkit, Grade Cam.

Padlet je digitalni alat u kojem se vrlo jednostavno učenicima podijeli virtualna ploča na koju oni mogu zalijepiti svoje uratke te je sve pregledno i nalazi se na jednom mjestu. Za izradu kvizova mogu se koristiti Mentimeter, Blooket, Quizlet, Poll-maker, Wordwall. Učiteljima može koristiti alat Quick Rubric kako bi izradili rubrike i na taj način učenicima unaprijed dali elemente koji će se vrednovati prilikom ocjenjivanja nekog sadržaja. Od zanimljivih alata tu su i Action Bound, Jeopardy Labs, Jigsawplanet koji se na različite načine mogu uvrstiti u motivacijski dio sata, u obradu nastavnih sadržaja ili u usustavljivanje.

U program edukacije bilo je uvršteno i kulturno i prirodno upoznavanje Slovenije pa su polaznici tako trećeg dana edukacije, nakon nastave, bili na izletu na Bled. Međunarodna edukacija sve polaznike obogatila je na nekoliko razina. Svi su unaprijedili svoje digitalne vještine, razmijenili iskustva rada te unaprijedili znanja govorenja engleskog jezika.