Ovaj projekt okupio je nastavnike i učenike iz pet zemalja: Hrvatske, Grčke, Latvije, Brazila i Čilea, s ciljem unapređenja međusobnih komunikacijskih vještina te promoviranja kulturne razmjene među mladima. Učenje i korištenje engleskog jezika u autentičnom okruženju također su bili ključni ciljevi ovog projekta.
Global Chatmates 2.0 predstavlja nastavak vrlo uspješnog prošlogodišnjeg projekta u kojem su partneri našoj školi bile škole iz Jordana, Perua, Kirgistana i Grčke.
Projekt je bio prepoznat kao primjer uspješne i kvalitetne suradnje među školama, inovativnog pristupa obrazovanju i dugoročnog učinka na učenike koji je Europska komisija nagradila Europskom oznakom kvalitete.
Nastavak ovog projekta omogućio je dublje povezivanje učenika i nastavnika diljem svijeta te je dodatno potvrdio Ekonomsku školu iz Požege kao lidera u promicanju međunarodne suradnje i obrazovnih inovacija.
Projektne aktivnosti
Ovogodišnji je projekt uspješno je završilo 43 učenika iz 5 zemalja koji su kroz online sastanke/virtualne mobilnosti te kreativne projekte imali priliku učiti o različitim kulturama i stvarati dublje razumijevanje o važnosti međunarodne suradnje i dijaloga.
Suradnja se odvijala na sljedeći način: učenici i nastavnici sastali su se krajem rujna 2024. godine kako bi se predstavili, upoznali te kako bi učenici dobili potrebne upute za uspješnu provedbu projekta. Nakon toga, učenici su bili razvrstani u 13 međunarodnih skupina, unutar kojih su samostalno organizirali šest tematskih sastanaka, prema unaprijed definiranim temama i smjernicama – od osobnog upoznavanja, do predstavljanja svojih zemalja, gradova, znamenitosti, obrazovnih sustava i škola, glazbe, hrane, festivala i praznika te na kraju i učenja jezika svojih projektnih partnera. Na kraju projekta održan je završni sastanak sa svim sudionicima gdje su učenici igrali Kahoot kviz te podijelili svoje utiske o projektu.
Uloga Ekonomske škole Požega
Učenici Ekonomske škole Požega koji su bili aktivno uključeni u ovogodišnji projekt su: Matea Majstorović, Lamia Sabo, Helena Džomba, Petra Petrović i Luka Čuljak iz 3.h razreda te Teo Lehner, Lovro Čuljak i Filip Pelić iz 3.c razreda.
Projekt je, osim što je omogućio učenicima da poboljšaju svoje jezične i komunikacijske vještine, posebno istaknuo važnost digitalne pismenosti i kreativnog izraza. Kroz zadatke poput izrade digitalnih postera, video materijala i vođenja blogova, učenici su razvijali svoje IKT vještine, što im je omogućilo da postanu aktivni sudionici u globalnoj digitalnoj zajednici.
Global Chatmates 2.0 projekt bio je nevjerojatna prilika za učenike da se upuste u međunarodne projekte, upoznaju nove kulture i steknu prijatelje širom svijeta. Projekt je također omogućio da škola bude prepoznata u širem međunarodnom kontekstu kao mjesto inovativnog obrazovanja i kulturne suradnje.
Projekt Global Chatmates 2.0 završio je uspješno s velikim brojem zadovoljnih sudionika. Nastavnici su ponosni na doprinos učenika i vesele se novim suradnjama i projektima koji će, kao i ovaj, omogućiti učenicima daljnji osobni i profesionalni rast.
Projektom su koordinirale profesorice engleskog jezika: Jelena Kovačević iz Hrvatske, Sofia Konstantinea iz Grčke, Ieva Vaivode iz Latvije te Maggie Baeza Rojas iz Čilea.