prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

“Hour of Code 2020” u Osnovnoj školi Hugo Badalić

Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću.

Od 7. do 13. prosinca 2020. godine obilježavao se Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u Osnovnoj školi Hugo Badalić Slavonski Brod, učenici i učenice različitim su aktivnostima obilježili Sat programiranja za svakog učenika.

Učenici trećih razreda aktivnošću CodeMonkey obilježiti su sat programiranja za svakog učenika. Umjesto pisanja naredbi, učenici su programirali malog majmunčića da dođe do škrinje s blagom slaganjem niza vizualnih uputa blokovima naredbi koji predstavljaju kôd. S napredovanjem izazova, učenici pomoću CodeMonkeya rano stječu razumijevanje temeljnih koncepata programiranja. Druga aktivnost obilježavanja sata programiranja bila je programiranje micro:bit tako da prikazuje kuglicu i da se postavi uključen micro:bit na bor izrađen od zelenog hamer papira i jedno slovo u micro:bit čestitki (“Happy New Year 2021! i Merry Christmas!”). Učenici su uživali i u aktivnosti The Big Dance Party, prateći u glazbi niz uputa (plesnih pokreta). Obilježavanjem “Hour of Code”, učenici trećeg razreda se već naveliko pripremaju i za nadolazeće blagdane, ali na malo drugačiji način. Uživali su u aktivnostima Christmas pixel art i Slijedimo djeda Božićnjaka, obje iz domene B. računalno razmišljanje i programiranje. U aktivnosti Christmas pixel art učenici su zadanim uputama (dobili su samo boju i oznaku kvadratića, u kojem se retku i stupcu kvadratić nalazi) ispunjavali kvadratiće određenim bojama da bi dobili sliku. Saznali su od čega se sastoji slika na zaslonu računala i zaključili da, što su pixeli manji i što ih je više, slika je na zaslonu kvalitetnija. U aktivnosti Slijedimo djeda Božićnjaka pomagali su Djedu Božićnjaku da se uredi za selfi, zamatali su poklone, igrali s robotom igru brzog skiciranja, plesali s vilenjacima, tražili djeda Božićnjaka, igrali se s kuglicama, da bi na kraju završili u laboratoriju za pisanje koda.
Učenici petog razreda su pomagali veselom dabru da sagradi branu, napravi sok za kupce majmuna, zeca i u tome su svi bili uspješni. Druga je aktivnost bila pomoći Marcu ili Sophiji da dođu do cilja. Učenici su u obje aktivnosti programirali slaganjem blokova i to slijedom naredbi i ponavljanjem tj. sadržajima s kojima će se učenici iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje upoznali su ove školske godine.
I učenici šestog razreda su obilježili “Hour of Code 2020.” dvjema aktivnostima, Little Dot Adventures i Dance party. Cilj je aplikacije Little dot Adventure u svakom nivou dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su šestaši vrlo vješto uspijevali. U aktivnosti Dance Party, birajući glazbu, pozadinu, likove i njihove pokrete, stvarali su prava mala remek djela.
Učenici sedmih i osmih osmih razreda obilježili su Sat programiranja za svakog učenika aktivnošću AI for ocean. Naučili su mnogo toga o umjetnoj inteligenciji (AI), strojnom učenju, podacima o obuci i kako se umjetna inteligencija može koristiti za rješavanje svjetskih problema. Učenici su učili robota da prepozna ribu od “ne ribe”, a nakon toga su ga učili da prepozna točno određenu vrstu ribe (po boji ili obliku).