Priručnik, koji pruža konkretne alate za razvoj ključnih kompetencija potrebnih mladima u digitalnom dobu, nudi 20 interaktivnih scenarija poučavanja, namijenjenih srednjoškolskim i osnovnoškolskim nastavnicima.
Živimo u vremenu kada je razlučivanje pouzdanih informacija ključno za građanski i osobni razvoj svakog pojedinca. Ovaj priručnik podupire obrazovne ustanove u razvoju kritičkog mišljenja, sigurnog ponašanja na internetu i razumijevanja medijskih sadržaja.
Priručnik podijeljen na dva dijela
Prvi dio fokusira se na razvoj informacijske pismenosti i obuhvaća teme poput:
- slobode izražavanja
- prepoznavanja propagande u medijskim porukama
- ljudskih prava
- pristupa informacijama
- cjeloživotnog učenja i prepoznavanja dezinformacija
- demokratskog dijaloga
- komunikacijskih vještina
- stereotipa u medijima
- autorskih prava i etičnosti
- razlike između dezinformacija i lažnih vijesti.
Drugi dio posvećen je medijskoj pismenosti uz teme:
- senzacionalizma i medijskog spina
- mrežnog bontona i odgovorne online komunikacije
- analize medijskih poruka kroz pet ključnih pitanja
- prikrivenog oglašavanja
- konzumiranja virtualnog sadržaja
- nasilja na internetu
- komunikacije sa strancima na internetu
- utjecaja simbola, logotipa i vizualnog dizajna
- medijskog nasilja i utjecaja slavnih osoba na razvoj mladih.
Fleksibilna primjena u školama
Kroz predložene i planirane aktivnosti, učenike potičemo na istraživanje, suradničko učenje, kritičku analizu sadržaja i izgradnju vlastitog stava, a sve u sigurnom, poticajnom i kreativnom okruženju.
Svi scenariji poučavanja su oblikovani tako da uključuju medijske sadržaje, poveznice na vanjske sadržaje, upute za stvaranje vlastitog sadržaja tijekom pripreme za nastavni sat, a svaki je objavljen i u .pdf formatu (poveznica na kraju aktivnosti svakog scenarija), što olakšava primjenu ovog sadržaja. Scenariji poučavanja su dostupni na Genially platformi, a obogaćeni su dodatnim poveznicama i materijalima kako bi nastavnici mogli brže i učinkovitije iskoristiti materijal za pripremu svojih nastavnih sati, radionica ili projektnih modula.
Priručnik je osobito pogodan za integraciju u nastavu engleskog jezika, informatike, građanskog odgoja, psihologije i međupredmetne teme.
Autori scenarija poučavanja su nastavnici iz partnerskih škola:
- Trgovačka škola, Zagreb
- Gimnazija Sesvete
- Escola Secundária Pinheiro e Rosa (Portugal)
- Fjölbrautaskóla Suðurnesja (Island)
- Baldones vidusskola (Latvija)
- Orhan Cemal Fersoy Anadolu Lisesi (Turska)
- Istituto Tecnico Commerciale Statale Luigi Sturzo (Italija).