prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Inovativni priručnik za razvoj medijske i informacijske pismenosti

U okviru Erasmus+ projekta Media and Information Literacy: Learning to Think Critically (br. pr. 2022-1-HR01-KA220-SCH-000089732), razvijen je digitalni priručnik za nastavnike.

Priručnik, koji pruža konkretne alate za razvoj ključnih kompetencija potrebnih mladima u digitalnom dobu, nudi 20 interaktivnih scenarija poučavanja, namijenjenih srednjoškolskim i osnovnoškolskim nastavnicima.

Živimo u vremenu kada je razlučivanje pouzdanih informacija ključno za građanski i osobni razvoj svakog pojedinca. Ovaj priručnik podupire obrazovne ustanove u razvoju kritičkog mišljenja, sigurnog ponašanja na internetu i razumijevanja medijskih sadržaja.

Priručnik podijeljen na dva dijela

Prvi dio fokusira se na razvoj informacijske pismenosti i obuhvaća teme poput:

  • slobode izražavanja
  • prepoznavanja propagande u medijskim porukama
  • ljudskih prava
  • pristupa informacijama
  • cjeloživotnog učenja i prepoznavanja dezinformacija
  • demokratskog dijaloga
  • komunikacijskih vještina
  • stereotipa u medijima
  • autorskih prava i etičnosti
  • razlike između dezinformacija i lažnih vijesti.

Drugi dio posvećen je medijskoj pismenosti uz teme:

  • senzacionalizma i medijskog spina
  • mrežnog bontona i odgovorne online komunikacije
  • analize medijskih poruka kroz pet ključnih pitanja
  • prikrivenog oglašavanja
  • konzumiranja virtualnog sadržaja
  • nasilja na internetu
  • komunikacije sa strancima na internetu
  • utjecaja simbola, logotipa i vizualnog dizajna
  • medijskog nasilja i utjecaja slavnih osoba na razvoj mladih.

Fleksibilna primjena u školama

Kroz predložene i planirane aktivnosti, učenike potičemo na istraživanje, suradničko učenje, kritičku analizu sadržaja i izgradnju vlastitog stava, a sve u sigurnom, poticajnom i kreativnom okruženju.

Svi scenariji poučavanja su oblikovani tako da uključuju medijske sadržaje, poveznice na vanjske sadržaje, upute za stvaranje vlastitog sadržaja tijekom pripreme za nastavni sat, a svaki je objavljen i u .pdf formatu (poveznica na kraju aktivnosti svakog scenarija), što olakšava primjenu ovog sadržaja. Scenariji poučavanja su dostupni na Genially platformi, a obogaćeni su dodatnim poveznicama i materijalima kako bi nastavnici mogli brže i učinkovitije iskoristiti materijal za pripremu svojih nastavnih sati, radionica ili projektnih modula.

Priručnik je osobito pogodan za integraciju u nastavu engleskog jezika, informatike, građanskog odgoja, psihologije i međupredmetne teme.

Autori scenarija poučavanja su nastavnici iz partnerskih škola:

  1. Trgovačka škola, Zagreb
  2. Gimnazija Sesvete
  3. Escola Secundária Pinheiro e Rosa (Portugal)
  4. Fjölbrautaskóla Suðurnesja (Island)
  5. Baldones vidusskola (Latvija)
  6. Orhan Cemal Fersoy Anadolu Lisesi (Turska)
  7. Istituto Tecnico Commerciale Statale Luigi Sturzo (Italija).