prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Prosinac s Ozobotom

Učenici četvrtog i petog razreda II. osnovne škole Čakovec, kao i polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri koju čine učenici od petog do sedmog razreda, tijekom prosinca 2023. godine pod vodstvom učiteljice informatike Ive Naranđe sudjelovali su u nekoliko aktivnosti s edukacijskim robotom Ozobot Bit+.

Početkom prosinca učenici su sudjelovali u Satu kodiranja, globalnom edukativnom pokretu Hour of Code koji se održava tijekom Tjedna informatičke edukacije (Computer Science Education Week). Ove godine Tjedan informatičke edukacije održavao se od 4. do 10. prosinca. II. osnovna škola Čakovec već godinama sudjeluje u Satu kodiranja, a u uvodnom dijelu svaki puta se spominju Ada Lovelace i Grace Hopper kako bi se promoviralo znanost i žene u STEM području.

Učenici četvrtog razreda sudjelovali su u aktivnosti „Ozobot Dance-Off for the Hour of Code“ koja je dostupna na Ozobot Classroom. Tijekom ove aktivnosti učenici su mogli izraziti svoju kreativnost stvaranjem programa u vizualnom programskom jeziku OzoBlockly kojim su postigli da se Ozobot kreće kao da pleše. Na kraju sata učenici su pokazali svoja programska rješenja i pokrenuli Ozobote.

Druga aktivnost za učenike četvrtog razreda bila je vezana uz Adu Lovelace. Učenici su kreirali program kojim se Ozobot kreće po liniji od pitanja do točnog odgovora. U ovoj aktivnosti postojale su tri varijante, ovisno o poziciji slike s točnim odgovorom. Osim razvijanja vještina kodiranja i logičkog razmišljanja, ova aktivnost trebala bi pomoći da učenici upamte Adu Lovelace, britansku matematičarku općeprihvaćenu kao prvu programerku.

U sklopu eTwinning projekta „The Amplified Blue Planet: A Journey in STEM, Earth Observation, Artificial Intelligence and Creative Writing for Environmental Awareness“ eTwinneri su radili s Ozobotom i stvarali programe za Ozobot u vizualnom programskom jeziku OzoBlockly. Ova aktivnost imala je tri razine, počevši od Ade Lovelace, preko Alana Turinga do generativne umjetne inteligencije, a osmislila ju je učiteljica Iva Naranđa. Učenici su najprije istražili navedene teme, a zatim izradili programe kojima su postigli da se Ozobot kreće po liniji do točnih odgovora ili uz slike s točnim odgovorima, ovisno o zadatku kojeg su dobili na ispisanom materijalu.

Nakon provedene aktivnosti eTwinneri su bili pozvani da na Teamsu odgovore na Microsoft Reflect upit, a na temelju odgovora vidljivo je da su učenici izvrsno prihvatili ovu aktivnost. Prikladno je uređen pano u informatičkoj učionici kako bi se učenicima dodatno skrenula pozornost na provedene aktivnosti, ali i promoviralo žene u STEM području predstavljanjem Ade Lovelace i Grace Hopper.

Učenici petog razreda na nastavi Informatike sudjelovali su u aktivnosti nazvanoj „Sretan Božić uz MS Bojanje 3D i Ozobot“ koju je osmislila i provela učiteljica Iva Naranđa. Učenici su nedavno na nastavi Informatike upoznali program Bojanje 3D, a tijekom Europskog tjedna programiranja 2023. upoznali su Ozobot i OzoBlockly. Sada su ponovili rad u programu Bojanje 3D stvarajući crteže s božićnim motivima i putanjama za Ozobot, te nakon toga izrađivali programe u OzoBlocklyu kojima su postigli da se Ozobot kreće željenom putanjom, izvodi animacije i okrete. Ukrasili su Ozobote jednostavnim ukrasima kako bi još bolje odražavali blagdanski ugođaj.

Adventski vijenac, božićni ukrasi te božićno drvce.

Budući da su učenici pokazali veliki interes za Ozobot, učenike petog razreda uključilo se u još jednu Ozobot aktivnost, „Ozobot House Lighting Activity“ koja je provedena na posljednjem satu Informatike u prosincu, a također je dostupna na Ozobot Classroom. U ovoj manje strukturiranoj aktivnosti učenicima je bilo omogućeno kreativno razmišljanje i primjenjivanje vještina kodiranja u vizualnom programskom jeziku OzoBlockly kako bi izradili vlastita programska rješenja za Ozobot. Učenici su dobili ispisane materijale s nacrtom kuće i oznakama gdje bi kuća trebala svijetliti. Učenici su radili u parovima kako bi programirali Ozobot da prati stazu oko kuće i programirali svjetlosnu animaciju za svako presjecište na temelju boje. Ova aktivnost prikladna je za provođenje uoči blagdana kada se mnoge kuće ukrašavaju raznim lampicama.

U svim provedenim Ozobot aktivnostima učenici su pokazali veliko zanimanje i aktivno sudjelovali, radili u parovima i međusobno si pomagali, a satovi su protekli u ugodnom i poticajnom okružju. Edukacijski robot Ozobot razvija kreativnost i logičko razmišljanje uz zabavu i izvrstan je za rano učenje programiranja te su ga učenici odlično prihvatili.