Lektira u novinama

Učenici Osnovne škole Ivan Lovrić, tijekom svibnja 2020. godine, obradili su djelo za cjelovito čitanje “Pisma iz mog mlina” Alphonsea Daudeta na drukčiji način.

Na razini predmetnoga kurikula trebali su ostvariti sljedeće ishode:

  • OŠ HJ B. 6. 4. učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta
  • IKT A. 3. 1. učenik samostalno odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju i proučava nove mogućnosti poznatih programa
  • IKT B. 3. 1. učenik samostalno komunicira s poznatim osobama u sigurnome digitalnom okruženju

Učenici šestog razreda Osnovne škole Ivan Lovrić na zanimljiv su način obradili djelo za cjelovito čitanje “Pisma iz mog mlina”. Na uvodnom satu učiteljica je upoznala učenike s CARNET-ovim portalom eLektire na kojemu mogu pročitati i poslušati djelo putem poveznice.  

Kako bi se što bolje pripremili za čitanje, u virtualnoj smo učionici pogledali videozapis o mjestu zbivanja koje povezuje sve priče u ovoj zbirci, a to je piščev mlin u Provansi. Videozapis možete pogledati putem poveznice. Upoznali smo se s piščevom biografijom kako bi učenici mogli prepoznati elemente biografije u djelu “Pisma iz mog mlina”.

Zatim smo zajedno pogledali animiranu lektiru, rad učenice sedmog razreda, koja je dostupna ovdje. Nakon odgledanog videozapisa, učiteljica i učenici su se dogovorili koje će priče pročitati.

Učiteljica je potom učenicima objasnila zadatke za mjesečni projekt. 

1. zadatak: Učenici su trebali prema pročitanome sadržaju odabranih priča u alatu Canva izraditi novine. Učiteljica im je dala upute za rad u alatu koje možete pronaći na poveznici.

Učenici su trebali napraviti najmanje 2 stranice novina i naslovnicu, a za svaku priču napraviti barem po jednu rubriku ili članak. Rubrike su morale biti povezane sa sadržajem iz djela, npr. novosti, vijesti iz kulture, iz crkvenog života, intervju s piscem, kutak za zabavu i sl. Izgled naslovnice i vrijeme izlaska novina morali su biti u duhu vremena djela.

Na sljedećim poveznicama možete vidjeti neke učeničke radove: 

Rad 1

Rad 2

2. zadatak: Nakon izrade novina, učenici su trebali vrednovati novine jednoga učenika iz razreda slučajnim odabirom prema rubrici za vrednovanje.