prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Nastava na daljinu iz geografije u Gimnaziji Vukovar

Količina informacija i digitalnih alata na internetu, ključ su za povezivanje učenika i nastave geografije u ovom neočekivanom, a za sve zahtjevnom razdoblju. Geografija je predmet koji učenici žive u svakodnevnom životu, a ne samo kada putuju ili sjede u školi ispred karte.

Do prije nekoliko mjeseci nisu bili svjesni što ih sve čeka i na koje promjene će se morati privikavati. Situacija u kojoj se nalaze ima svoje pozitivne, ali i negativne strane. Ranije se nitko nije se našao u situaciji u kojoj je neposredni kontakt s ljudima apsolutno zamijenjen virtualnim, i dodatno poučavao o brojnim platformama i aplikacijama na kojima će se zasnivati nastava. U kratkom vremenu, pogled u četiri oka zamijenili su pogledom u kameru, a školske klupe i katedru, radnim stolovima. Ovo je jedno novo i sasvim neobično okruženje, ali i dokaz da u kriznim situacijama ipak mogu i trebaju biti produktivni i pokazati kreativnost i snalažljivost, stoga profesorica ne sumnja kako će ovo biti dobra priča za neka buduća vremena. Navedena situacija u kojoj su se našli, navela ih je da iz online nastave prepoznaju dobre i loše strane.

Nadalje, profesorica navodi kako je poznato da svaki čovjek, kao jedinka, svojim osobinama ličnosti razlikuje se od ostalih, po različitim karakteristikama, ali isto tako, razlikuje se i njegov pogled na svijet. Ta različita stajališta i poglede, lako su uočili u online nastavi. Početno mišljenje profesorice o cijeloj priči o online nastavi bilo je zaista skeptično. Bili su primorani u kratkom vremenu svladati digitalne alate koje do ovog izvanrednog slučaja nisu previše koristili i nije im bilo svejedno površnim poznavanjem istih prenositi znanje na učenike. Poučena tim iskustvom, profesorica je bila skeptična oko izvođenja online nastave i nastojanja da se na taj način završi nastavna godina.

Zbog različitih mogućnosti, najprikladniji digitalni alat za nastavu profesorici geografije bio je Wizer. Prednosti ovog digitalnog alata, osim mogućnosti obrade nastavnog gradiva, jesu i provjeravanje teorijskog znanja, ali i kartografske pismenosti. Wizer je bio samo jedan od alata kojim su se koristili, a najbolji pokazatelj širokog spektra alata prema njima jest zadatak izrade infografike uz koji je bilo moguće iskazati potpunu kreativnost na svakako zanimljivije načine od konvencionalnog odgovaranja na pitanja. Iako su svi bili u udobnosti kućea, nedostajao im je osjećaj fizičke prisutnosti i osjećaj pripadnosti zajednici. Zbog navedenih razloga odlučili su pokrenuti snimanje videolekcija kojima se nastojao postići privid da su opet zajedno u učionici. Iako razdvojeni, odlučili su zajedno posjetiti cijeli svijet, online putovanjem uz pomoć Google Eartha. Količina informacija i alata na internetu bile su ključ za povezivanje učenika i nastave geografije u ovom neočekivanom, a za sve zahtjevnom razdoblju. Geografija je predmet koji učenici žive u svakodnevnom životu, a ne samo kada se putuju ili sjede u školi ispred karte. Ne postoji trenutak u danu koji nije vezan uz geografiju, bio on pun obaveza ili sasvim jednostavan karantenski #ostanidoma dan.

U prilog tomu govorio je i završni rad – složeni zadatak, u kojemu su učenici uvidjeli da je geografija nije samo jednostavnost, nego kontinuirano učenje i istraživanje. Završni rad bio je složeniji zadatak kojim su ukomponirali sve naučeno uz misao vodilju da geografija nije jedini predmet koji ovi srednjoškolci uče. Zadatak im je bio upoznavanje domovine u virtualnom okruženju u kojem su mogli posjetiti i istražiti najudaljeniji kutak Lijepe naše, u kojemu do sada nisu bili.  Programi koje su pri tome koristili: Padlet, Genially i Wordwall. Na Wordwallu, programu koji je vrlo prilagodljiv i za mlađe uzraste, jednostavno se mogao pratiti učenički napredak, a verzija na hrvatskom jeziku, učenicima slabije razvijenog govora engleskog jezika, omogućila je da svih osamnaest interaktivnih aktivnosti bude svima dostupno. Navode kako im je bilo korisno to što postoji verzija prevedena na hrvatski jezik, budući da je svih osamnaest interaktivnih aktivnosti dostupno i učenicima slabije razvijenog govora engleskog jezika. Mogućnost određenja krajnjeg roka za rješavanje zadatka učeniku daje vremensku ograničenost kao i u stvarnoj nastavi i potiče na organizaciju vremena pri rješavanju zadataka. Uz Genially učenici su mogli iskazati svoju kreativnost, stopiti znanost i umjetnost u vlastitu infografiku. Osim navedenog, prednost je što program nudi mogućnost izrade raznih interaktivnih aktivnosti koji na vrlo sažetim prikazima mogu sadržavati velik broj informacija. Završni učenički radovi ujedno su i znak završetka nastave na daljinu.

U ovom razdoblju stekli su puno novih iskustava, znanja i digitalnih kompetencija, ali i prisjetili se koliko smo kao ljudi produktivna bića koja su i u neočekivanim situacijama spremna na kreativnost i snalažljivost.