Nastava povijesti na daljinu

Učenici Osnovne škole Dinka Šimunovića Hrvace tijekom nastave povijesti na daljinu prikupljanju radove za koje će dobiti ocjene. Kontinuiranim radom na različitim zadatcima stječu različite vještine i znanja, uče istraživati, primjenjivati znanje, upotrebljavati različite digitalne alate i pokazuju svoju kreativnost, a i ozbiljan pristup radu.

Dva primjera nastave na daljinu u sedmim razredima:

Prvi primjer je sa sata ponavljanja Sjedinjene Američke Države. Učenici su dobili interaktivnu prezentaciju za ponavljanje, a  nakon što je istraže, na kraju pronađu  zadatak. Zadatak je napraviti novinski članak na jednu od četiri ponuđene teme: intervju s Abrahamom Lincolnom, intervju s protivnikom ropstva u SAD-u, intervju s pobornikom ropstva u SAD- u i hrvatskim iseljenikom u SAD.

Ishodi za ovaj zadatak su bili ponoviti ranije stečena znanja, primjeniti ih za izradu intervjua, istražiti temu na internetu i drugoj dostupnoj literaturi, oblikovati intervju, urediti članak u digitalnom alatu.  Poveznice na radove su  poslali učiteljici kako bi ih vrednovala prema dogovorenim kriterijima. Na kraju su određeni radovi objedinjeni u digitalni list Vijesti iz povijesti.

Drugi primjer je još jedan mali istraživački zadatak, s temom koju do sada nisu obrađivali , a to je Prva dalmatinsko- hrvatsko- slavonska izložba 1864. godine. Ishodi, koji su trebali biti ostvareni , jesu pronaći osnovne informacije o izložbi koristeći najmanje dva izvora, zaključiti što se izlagalo na Prvoj dalmatinsko- hrvatsko- slavonskoj izložbi 1864. godine, pronaći ili izraditi fotografiju koja bi mogla predstavljati izložbene eksponate, objasniti svoj odabir predmeta na fotografiji, izraditi interaktivnu sliku u dogovorenom alatu, vrednovati radove vršnjaka prema dogovorenim kriterijima.

Uz ishode na razini predmeta, ostvareni su i ishodi međupredmetnih tema (Učiti kako učiti, IKT, Poduzetništvo) te međupredmetni ishodi iz Hrvatskog jezika i Informatike. Osim prikupljanja i vrednovanja informacija, jako je važan bio i odabir predmeta. Neki učenici su koristili dostupne fotografije predmeta iz različitih hrvatskih muzeja, a neki su sami pronašli predmete, koji su se, prema njihovoj procjeni,  mogli izlagati na gospodarskoj izložbi.

Te predmete su fotografirali i objasnili čemu služe, gdje je do izražaja došla kreativnost učenika. Nakon odrađenog zadatka poveznicu na rad je trebalo postaviti na online ploču kako bi bila dostupna svim učenicima iz razreda za pregled i komentare. Prema zadanim kriterijima vrednovanja, koje su zajedno s učiteljicom izradili, vrednovali su po dva rada svojih vršnjaka  u komentar. A na online ploči imaju svoju “gospodarsku izložbu” koju su sami osmislili. Na ovaj način nastojimo stvarati zajedno dok smo odvojeni.