Objava rezultata istraživanja: Zadovoljstvo učenika projektnom nastavom

Prema definiciji, projektna nastava je oblik problemske nastave potkrijepljen samostalnim učeničkim istraživačkim djelovanjem. U Komercijalno-trgovačkoj školi Split, profesorice Magda Barišić, Vanja Perković i Ivana Prezzi provele su školsko istraživanje o zadovoljstvu učenika projektnom nastavom.

Istovremeno će surađivati u timu, razvijati kritičko mišljenje kao i komunikacijske vještine. Kako bi učenički projekt uspio, potreban je autoritet nastavnika kao dobrog organizatora rada i voditelja projekta. U školi, profesorice Magda Barišić, Vanja Perković i Ivana Prezzi provele su školsko istraživanje o zadovoljstvu učenika projektnom nastavom. Anketa je provedena u razrednim odjeljenjima završnih razreda na uzorku od 54 učenika (N=54). Riječ je o eTwinning projektu u kojem sudjeluju partneri iz Grčke i Turske čiji je cilj otvaranje reciklažnog dvorišta u sklopu škole, a osmišljen je kao Završni rad učenika. Iako su profesori općenito svjesni najomiljenijih aktivnosti u učionici, anketom se dobila afirmacija odabranih aktivnosti odnosno jamstvo da učenici uživaju u zadacima koji se izvode u nastavi, a odnose se na zadatke uporabe IKT-a poput StoryMaps, Canva ili Prezi. Anketom se stekao uvid u ono što učenici misle da nastavnik mora učiniti drugačije i redovito provoditi promjene.

Istraživanje je ukazalo na činjenicu da većina učenika ima podršku svojih kolega što je jako važno za razvoj svakog pojedinca. Istraživanje se provelo na početku projekta što je dalo poticaj i učenicima i nastavnicima. Prilagođeni su i nastavni planovi prema odgovorima učenika. Domaća zadaća je nešto u čemu većina učenika ne uživa. Ako učenik provede značajno vrijeme radeći domaću zadaću, veće su šanse da i on/ona ne voli pohađati nastavu. Provedeno je istraživanje pokazalo da učenici troše manje od 2 sata na domaći rad što upućuje na zadovoljstvo projektnim zadacima na nastavnom satu. Potignuća učenika u projektu bit će različita što ovisi i o njihovim osobnim kriterijima. Prema anketi veći broj učenika (njih 75 %) smatra da je važno sudjelovati što ukazuje na činjenicu da ih projekt čini sretnima. Učenike je  potrebno stalno ohrabrivati ​​da pomaknu svoje granice zato su im postavili zatvoreno pitanje:”Cijeni li vaša profesorica vrijeme kada naporno radite na projektu kako biste postigli dobre rezultate i bili dobri u svim projektnim aktivnostima?” kako bi razumjeli osjećaju li se učenici potaknuti da rade bolje ili ne.

Istovremeno, škole moraju s vremena na vrijeme ocjenjivati ​​učinak nastavnika i razumjeti jesu li učenici imali poteškoća s profesorom. Od nastavnika se očekuje da budu pravedni u svojim prosudbama prema svakom učeniku. Istraživanjem su dobili povratnu informaciju da učenici ne smatraju da su njihovi nastavnici nepošteni pri ocjenjivanju. Primarni cilj nastavnika je cjelokupni napredak učenika o čemu nam govori zadovoljstvo učenika radom na projektu (preko 83 %). Rezultate cjelokupnog istraživanja možete pronaći u dokumentu u prilogu.

Priloženi dokumenti